عضو شورای شهر تهران با تقدیر از اقدامات شهرداری در ایجاد مجتمع‌های بهاران گفت: باید مراقب باشیم تجربه خاک سفید تکرار نشود.

مراقب باشیم تجربه خاک سفید تکرار نشود

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران با تقدیر از اقدامات شهرداری در ایجاد مجتمع‌های بهاران گفت: باید مراقب باشیم تجربه خاک سفید تکرار نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مجتبی شاکری در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه پازل جمع‌آوری، اصلاح و توانمندسازی معتادان که قاعدتاً باید با حضور سازمان‌های مختلف صورت بگیرد، کامل نیست گفت: وقتی یک تیم فوتبال می‌خواهد موفق باشد، باید همه درست عمل کنند. کار شهرداری وقتی به نتیجه می‌رسد که بقیه سازمان‌ها هم در کنار آن قرار بگیرند.

وی افزود: در حاشیه بازدید از مجتمع بهاران منطقه ۱۲، با برخی اهالی و مسئولان گفتگو کردم و آنچه حائز اهمیت است، این است که هم فرد مهم است و هم خانواده و هم ایجاد کار و محیط مناسب برای زندگی.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ما با محبوس کردن افراد و محدود کردنشان، نمی‌توانیم تغییر رفتار ایجاد کنیم. تمام پیامبران هم دنبال تغییر رفتار بودند و الا مسائل نظری را همه می‌دانند.

شاکری با اشاره به معتادان پاک شده گفت: ما با آدم‌هایی روبرو هستیم که تجربه تکرار کار نادرست را مکرر داشته‌اند و همین مسئله کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: هنگامی که در سال ۹۴ در شورا مطرح شد که ۲۰۰ میلیارد برای ساماندهی هرندی باید هزینه شود، من عنوان کردم که حتی اگر این اعتبار به ۱۰ برابر هم برسد، جواب نمی‌دهد. ما باید به دنبال مدل برون‌رفت باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تقدیر از عملکرد شهرداری گفت: اگر زیر بار بروی و نتوانی بار را بلند کنی، اوضاع بدتر می‌شود باید حواسمان باشد که تجربه خاک‌سفید تکرار نشود.

شاکری با بیان این مطلب که تجربه نشان داده تنها ۱۰ درصد از معتادانی که ترک می‌کنند، دوباره به سمت مواد بازنمی‌گردند، گفت: تاکید ما این است که پازل اصلاح معتادان کامل شود. شهرداری مأمور ایجاد اشتغال، مسکن و معیشت نیست. اگر می‌خواهیم واقعاً به نتیجه برسیم، باید همه سازمان‌ها ورود جدی داشته باشند.

 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha