محققان تاكید كردند: مصرف 8 فنجان چای در روز برای تقویت قلب و مغز مفید است.

نوشیدن 8 فنجان چای در روز ممكن است برای برخی افراد بسیار زیاد به نظر برسد اما كارشناسان سلامت می‌گویند؛ این میزان مصرف چای می‌تواند به مقابله با بیماریهای قلبی كمك كند، ‌قدرت مغز را بهبود بخشد و طول عمر انسان را افزایش دهد.

دكتر كاری روكستون در این پژوهش كه در كالج كینگ لندن انجام گرفت، نتایج 47 تحقیق منتشر شده را مورد بازبینی قرار داد. این مطالعات نشان داده بودند كه نوشیدنی‌های حاوی كافئین مانند چای، قهوه و كاكائو تاثیرات مثبتی روی عملكردهای ذهنی دارند، هوشیاری را افزایش می‌دهند و احساس سلامت و حافظه كوتاه مدت را بهبود می‌بخشند.

در این مطالعات هم چنین ارتباط بین خواص آنتی اكسیدانی و سالم این نوشیدنی‌ها و محتوای فلاوونوئیدی زیاد آنها با پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی و كاهش خطر بروز برخی از سرطانها كشف شده است.

دكتر روكستون 3 پژوهش اصلی كه با حضور 90 هزار بیمار انجام شد را مورد ارزیابی قرار دارد.

وی با این بررسی‌ها در گفت وگویی با روزنامه انگلیسی دیلی اكسپرس تاكید كرد: كسانی كه این نوشیدنی‌ها یعنی در واقع كافئین را از رژیم روزانه خود حذف می‌كنند، خود را از مزایای این ماده برای سلامتی، بی‌نصیب می‌كنند.

وی تصریح كرد: با توجه به این یافته‌ها نیازی نیست كه والدین كودكان خود را از نوشیدن چای و قهوه منع كنند.

به گفته محققان؛ چای سیاه بویژه حاوی پلی فنول‌هایی است كه آنتی اكسیدانهای طبیعی گیاهی هستند و خطر بروز حملات قلبی را كاهش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha