دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴

دبیر اجرایی نهمین كنگره سالیانه انجمن روانپزشكان ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه‌ای بیماران روانپزشكی به هزینه‌های بالای نگهداری این دسته از بیماران در بیمارستان‌های بخش خصوصی اشاره كرد و گفت: برخی از داروهای روانپزشكی هم كه قیمت بالایی دارند، تحت پوشش بیمه‌ نیستند.

دكتر پرویز مظاهری كه در یك نشست خبری سخن می‌گفت، شیوع بیماریهای روانپزشكی در كشور را 23 درصد برشمرد و با اذعان به این كه بسیاری با این قبیل آمارها موافق نیستند، افزود: البته این به معنای نیاز همه آنها به درمان بیمارستانی و «بستری» نیست.

وی با بیان اینكه با توجه به وجود هزار و 400 روانپزشك در كشور دست كم 9 تا 10هزار روانپزشك در كشور كم داریم، گفت: در خوشبینانه ترین حالت هم به 10 تا 12 هزار تخت روانپزشكی در كشور نیاز است.

دبیر اجرایی نهمین كنگره سالیانه انجمن روانپزشكان ایران با بیان اینكه بیمارستان‌های عمومی موظفند 10 درصد از شمار تخت‌های بستری خود را به تخت‌های روانی اختصاص دهند، گفت: با وجود گذشت مدت مدیدی از این مصوبه این مساله فقط در 10 تا 15 درصد از استانها اجرایی شده است.

دكتر مظاهری با اشاره به خودكفایی بیمارستانها در چرخش مالی افزود: چون تخت‌های روانپزشكی درآمدزا نیستند بیمارستانها ترجیح می‌دهند سایر بیماران را بستری كنند.

دبیر اجرایی نهمین كنگره سالیانه انجمن روانپزشكان ایران با بیان اینكه در بیش از 80 درصد از نسخ سایر متخصصان پزشكی یك داروی آرام بخش ضد افسردگی و اضطراب تجویز می‌شود، افزود: تفاوت در این جاست كه اگر بیمار به یك روانپزشك مراجعه می‌كرد پزشك معالج با 75 میلی گرم داروی ضد افسردگی درمان را آغاز می‌كرد ولی این متخصص یك دوم قرص 10 میلی گرمی را برای این افراد تجویز می‌كند؛ از این رو حضور یك روانپزشك برای ارایه مشاوره الزامی است.

وی با تاكید بر ضرورت حضور روانپزشك برای بیماران با اعمال جراحی سنگین و سرطان‌ها گفت: درصدی از طلاقها ناشی از اختلالات جنسی و ناآگاهی زوجین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha