با ورود شبکه های مجازی و گسترش استفاده از آنها هر روز شاهد انتشار خبرهای ضد و نقیضی هستیم که بر زندگی مردم نیز اثرگذار است. خبر قدیمی و تکذیب شده تهیه سوسیس با گوشت سگ یکی از این اخبار است که انتشار دوباره آن مسئولان را واداشت بار دیگر آن را تکذیب کنند.

«تهیه سوسیس با گوشت سگ» دروغ تلگرامی است

سلامت نیوز: با ورود شبکه های مجازی و گسترش استفاده از آنها هر روز شاهد انتشار خبرهای ضد و نقیضی هستیم که بر زندگی مردم نیز اثرگذار است. خبر قدیمی و تکذیب شده تهیه سوسیس با گوشت سگ یکی از این اخبار است که انتشار دوباره آن مسئولان را واداشت بار دیگر آن را تکذیب کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رشتی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره خبر مطرح شدن استفاده از ۲ هزار کیلوگرم گوشت سگ در یک کارخانه تولید سوسیس در مشهد اظهار کرد: این مطلب فقط شایعه و کذب محض است و نمی دانیم از کجا نشاءت می گیرد، اما با پخش کنندگان این شایعات برخورد می کنیم.

وی با اعلام ضرورت برخورد با افرادی که اذهان عمومی را مشوش می‌کنند تصریح کرد: با عقل جور در نمی آید و منطقی نیست که ۲ هزار کیلو گوشت سگ در تهیه ماده‌ای غذایی به کار رود. سگ در صورت پروارشدن حداکثر دارای ۱۰ تا ۱۲ کیلو گوشت است و در این خصوص حساب کنید چه تعداد سگ را باید بکشند تا این میزان گوشت از آنها استفاده کنند!

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به این‌که اصولا این تعداد سگ را در چه فضایی باید از بین ببرند تا ۲ تن گوشت از آنها به دست بیاورند، اذعان کرد: باید با افراد انتشار دهنده شایعه و تشویش اذهان عمومی برخورد شود و آنها به مراجع رسیدگی ارجاع داده شوند.

رشتی با تاکید کرد: این شایعه اصلاً با ظرفیت و گنجایش گوشت سگ و مقدار مطرح شده جور در نمی آید و اگر حیوان بزرگتری در این بین مطرح می شد قابلیت توجیه بیشتری را داشت.

وی تصریح کرد: با بنگاه های انتشار دهنده این شایعات که مراکز شایعه پراکنی هستند مطابق با قانون برخورد خواهد شد و پیگرد قانونی دارد و سازمان دامپزشکی پس از شناسایی منبع اصلی شایعه پراکنده کنندگان با آنها برخورد خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه خبرهایی که در شبکه های جازی مطرح می شود را باور کنیم کمی به منطق خود مراجعه کنیم و خیلی سریع گول این شایعات را نخوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha