دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 17988

محققان در یك پژوهش جدید هشدار دادند: تنوع زیاد در رژیم غذایی و تمام چیزهایی كه در طول روز می‌خورید می‌تواند سبب چاقی شود.

در یك تحقیق جدید محققان دریافتند: به طور كلی اگر مواد غذایی با تنوع زیاد در دسترس انسان قرار بگیرد، 10 درصد بیشتر از حد معمول غذا می‌خورد به عبارت دیگر هرچه تنوع غذایی بیشتر باشد تمایل و البته اقدام به خوردن افزایش می یابد.

دانشمندان معتقدند؛ وقتی انواع مختلفی از غذا در مقابل فرد قرار بگیرد مغز انسان را فریب می‌دهد و اینطور وانمود می‌كند كه كمتر از میزان واقعی و لازم غذا خورده است.

آزمایشات نشان داده است: انواع مختلفی از غذا یك باور غیر واقعی برای انسان ایجاد می‌كند؛ به طوری كه مغز، غذاها را كمتر از حد واقعی آنها می‌بیند.

دانشمندان تصریح می‌كنند؛ ناتوانی مغز در قضاوت صحیح درباره آنچه كه می‌بیند و می‌خورد در واقع بخشی از دلیل بروز بحران چاقی است كه امروزه اكثر نقاط جهان را گرفتار كرده است.

بر اساس این گزارش، در كشور انگلیس از هر 4 نفر یك تن مبتلا به چاقی است و پیش بینی می‌شود كه این رقم طی دهه‌های آتی به شكل فزاینده‌ای افزایش پیدا كند. البته محققان در این پژوهش قصد ندارند به افرادی كه رژیم غذایی سالمی دارند تحمیل كنند كه باید در تمام وعده‌ها فقط یك نوع غذا بخورند چون این امر نیز خود می‌تواند زمینه ساز بروز عدم تعادل در بدن و در نتیجه بروز بیماریها باشد، اما آنچه باید بدان توجه داشت این است كه مردم هوشیار باشند چون چشمهایشان ممكن است در هنگام صرف غذا آنها را فریب دهند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه مینسوتا در این پژوهش تاكید كردند: تنوع غذایی به این معنی است كه مردم ناخودآگاهانه مقدار بیشتری غذا مصرف می‌كنند.

در این پژوهش محققان روی 150 دانشجو بررسی و مطالعه كردند و نتایج یافته‌های خود را در مجله «كانسیومر ریسرچ» منتشر كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha