دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: با وجود اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است اما مردم در این رابطه ضعیف ترین نمره را به ما می دهند.

دکتر اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه با اعلام این مطلب در نشست تشکلهای مردمی حوزه مقابله با مواد مخدر که روز دوشنبه در سالن کوثر فرماندهی ناجا برگزار شد افزود: مبارزه با مواد مخدر پیچیده ترین نوع مبارزه و مهمترین آسیب اجتماعی کشور است که تقریبا همه کشور را درگیر خود کرده است.

وی با پایه خواندن اعتیاد برای سایر جرائم تاکید کرد: خانوادهها از این مسئله در رنج هستند ولی متاسفانه به دلیل فرهنگ دولت سالاری که از ابتدای انقلاب تا کنون رواج یافته کارها را دست و پاگیر کرده است.

احمدی مقدم افزود: اقبال مردم به تشکلهای مردمی برای مقابله با اعتیاد نشانه نیاز جامعه است و ما نمی توانیم با این تشکلها صرفا برخورد کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: سازمانهای مردم نهاد بازوی عملی دستگاههای دولتی در این زمینه هستند چرا که وظیفه دولت تسهیل گری و نظارت است.

وی فراگیری درمان برای همه معتادان را از اولیتهای اصلی و  مورد نیاز دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم تلاش داریم با توزیع مواد مصرفی جایگزین بازار عرضه مواد مخدر را راکد کنیم و علاوه بر آن امیدواریم تا پایان امسال 70 تا 75 درصد معتادان تحت برنامه های درمانی قرار بگیرند.

اسماعیل احمدی مقدم با ابراز امیدواری نسبت به کمک نمایندگان در بودجه آینده تاکید کرد: در صورت موافقت نمایندگان پیش بینی می کنیم در سال آینده بودجه پیشگیری دو برابر و بودجه درمان نیز تا یک و نیم برابر افزایش یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بدون تردید و بر اساس آمار موفقترین بخش در حوزه درمان اعتیاد سازمانهای مردم نهاد هستند و به همین دلیل نیز باید این تشکلها حمایت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha