دادستان کل کشور با هشدار به مافیای تجاری و سیاسی توزیع مواد مخدر در کشور گفت: با این مافیا هم در حوزه نرم افزاری و هم سخت افزاری به شدت برخورد می کنیم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای که روز دوشنبه در نشست تشکلهای مردمی حوزه مقابله با مواد مخدر کشور در سالن کوثر فرماندهی ناجا سخن می گفت با اعلام این مطلب تاکید کرد: با توجه به اهمیت و خطر بسیار بالای بلیه اعتیاد در کشور می خواهیم در اولین فرصت ممکن با افراد غیر قابل اصلاح حوزه توزیع مواد مخدر به صورت جدی برخورد کنیم.

وی افزود: البته در این زمینه ما میان افراد فریب خورده و مافیای جدی و حرفه ای که از این راه تجارت می کنند تفاوت قائل خواهیم شد و به خانواده ها هم توصیه داریم که اجازه ندهند اعضایشان در دام این مافیا گرفتار شوند چرا که در این صورت هیچ بخششی در کار نخواهد بود.

محسنی اژه ای افزود: علاوه بر این متاسفانه مسئله ای دیگر که در کشور وجود دارد راه یافتن مواد مخدر به درون زندانهاست که این کار از راههای گوناگونی صورت می گیرد و در این زمینه نیز نامه ای به  سازمان زندانها نوشتیم و از آنها خواستیم شدت عمل خود را در این زمینه افزایش دهند.

دادستان کل کشور همچنین با تاکید بر اهمیت بالای همکاری سازمانهای مردم نهاد و استفاده از پتانسیلهای مردمی گفت: این تشکلها باید در هر سه حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر با جدیت و ایمان وارد عمل شوند تا برخوردها با این معضل مهم حالتی همه جانبه پیدا کند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با اعتیاد به مواد مخدر باید تلاش کنند اعتماد مصرف کنندگان را برای درمان جلب و از تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: از همه مسئولان مربوطه درخواست می کنم شرایط را برای اعطای مجوز به سازمانهای مردمی ترک اعتیاد تسریع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha