رییس بیمارستان روزبه از سازمان‌های بیمه‌گر خواست عدالت را در پرداخت‌ها رعایت کنند و افزود: حل مشکلات بیمه نیازمند عزم ملی است.

دكتر مهدی تهرانی دوست، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عمده درآمد بیمارستان‌های روان‌پزشكی دولتی از طریق پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر تامین می‌شود، اظهار داشت : 90 درصد مراجعان بیمارستان روزبه عمدتاً تحت پوشش یكی از بیمه‌ها همچون خدمات درمانی هستند بنابراین درآمد بیمارستان‌، وابسته به سازمان‌های بیمه‌گر است و بیمارستان‌ها در صورت پرداخت‌های به هنگام بیمه می توانند شرایط لازم برای بقای خود مهیا كنند.

وی با بیان اینكه برخی از مشكلاتی كه بیمارستان با سازمان‌های بیمه‌گر داشته مرتفع شده است، از دیر پرداخت مطالبات بیمارستان‌ توسط سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان یكی از مشكلات باقی‌مانده بیمارستان‌ نام برد و گفت: بیمارستان‌های روانی درآمد پائینی دارند و عمده درآمد آن‌ها وابسته به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر است و با دیر پرداخت بیمه‌، بیمارستان ها با مشكلات جدی در تامین هزینه‌ها روبه‌رو شده است.

رئیس بیمارستان روزبه با بیان اینکه از سال گذشته تمهیداتی در نظر گرفته شده است كه سازمان‌های بیمه‌گر به صورت علی الحساب مبالغی را به بیمارستان‌ها پرداخت و بعد از مدتی تمام مبلغ و حساب را تسویه كنند گفت: این برنامه در تسریع مطالبات بیمارستان‌ها موثر بوده اما مشكل همچنان باقی مانده و سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات خود را به موقع پرداخت نمی‌ کنند.

وی با بیان این‌كه بیمارستان‌های روان پزشكی به علت درآمد پائین با مشكلات جدی روبه‌رو هستند گفت : درآمدها، تكافوی هزینه‌های بیمارستان را نمی‌دهد و اگر این مقدار نیز با تاخیر همراه شود مشكلات دو چندان می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha