چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 179990

نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که کمی تحرک می‌تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را به شکل قابل توجهی کم کند.

کاهش 50 درصدی "آلزایمر" با فعالیتی ساده

سلامت نیوز: نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که کمی تحرک می‌تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را به شکل قابل توجهی کم کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید،  نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که تحرک می‌تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را به شکل قابل توجهی کم کند.
 
به گزارش پریونشن، مطالعه‌ی منتشر شده در ژورنال آلزایمر نشان می‌دهد که فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده روی، تمرینات هوازی و حتی باغبانی می‌تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا 50 درصد کم کند. این دسته از فعالیت‌ها همچنین حجم مغز را بیشتر می‌کنند.
 
پژوهشگران بر روی 876 نفر و در یک بازه 30 ساله تحقیق و بررسی انجام دادند. آن‌ها چندین مرتبه تست حافظه از بیمارانی گرفتند که میانگین سن آن‌ها 78 سال بود. همچنین از افراد شرکت کننده خواسته شده بود تا فعالیت‌های جسمانی خود را مرتب گزارش دهند. نتایج این مطالعه طولی نشان می‌دهد که حتی کمی افزایش در میزان فعالیت‌های جسمانی در طول روز می‌تواند به شکل چشمگیری موجب کاهش احتمال ابتلای فرد به آلزایمر شود.
 
سیروس راجی، نگارنده اصلی مقاله، می‌گوید: «این اولین مطالعه‌ای است که در آن پژوهشگران توانسته‌اند در ابعاد بالا، مزایای احتمالیِ انواع فعالیت‌های جسمانی را با کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و همچنین با توجه به حجم مغز اندازه گیری کنند.»
 
در مقاله این گروه از پژوهشگران آمده که انجام کارهای عادی در حد باغبانی می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر بسیار موثر باشد.
 
در همین رابطه نانسی اوندرا، باغبان و مولف کتابی در زمینه باغبانی هم بر مسئله فوق صحه می‌گذارد. وی می‌گوید که باغبانی علاوه بر فعالیت‌های باغبانی ذهن را نیز پر از انرژی می‌کند.
 
اوندرا می‌گوید: «باغبانی هیچ گاه تکراری نمی‌شود. حتی اگر یک کار را هر سال انجام دهید، باز هم برایتان تکراری نمی‌شود، زیرا شرایط جوی بر چگونگی رشد گیاه اثر می‌گذارد و شما هر سال با یک حالت جدید از باغبانی روبه‌رو خواهید شد. همواره شرایط جدید در انتظار شما خواهد بود.»
 
بنابراین اگر این بار به باغ رفتید و به فکر باغبانی افتادید، به این فکر کنید که یک چیز از شما بسیار متشکر خواهد شد و آن چیز نیست جز مغزتان.
 
منبع: Prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha