سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 18000

نتیجه یک بررسی میدانی در دادگاه خانواده شهر تهران نشان می‌دهد علت 50 درصد طلاق‌ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به مشکلات جنسی است.

دکتر غلامحسین قائدی، دبیر علمی چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله سلامت جنسی، آن را عاملی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها برشمرد و با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: این در حالی است که در سطوح کلان کشور و سیاستگذاری، توجه چندانی به مسایل جنسی (عامل تحکیم بنیان خانواده) نشده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد کارشناسان به این مساله باید به دیده یک بیماری نگریسته و بودجه پژوهشی کافی (نظیر هر بیماری جسمی دیگر) برای آن منظور شود.

وی با بیان این که با وجود شیوع بالای مشکلات جنسی در خانواده‌ها شمار دست‌اندرکاران و درمانگران این مشکلات در کشور اندک است، افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد مسئولان امور بهداشتی و درمانی کشور آن را به عنوان یک معضل نپذیرفتند در نتیجه برنامه‌ریزی منسجمی هم برای رفع این مشکلات ندارند.

دبیرعلمی چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی در پایان یادآورشد: به جز گروه‌هایی چون روانپزشکان، روانشناسان و اورولوژیست‌ها که تا حدودی با مشکلات جنسی آشنا هستند سایر گروه‌های پزشکی واحد تخصصی درسی در این زمینه ندارند و این معضل در بخش سلامت مغفول مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha