نشست مشترک هیئت کارشناسی هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با حضور ریاست هیئت امنا و هیئت بلند پایه اقتصادی هلند در محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی برگزار شد.

سلامت نیوز: نشست مشترک هیئت کارشناسی هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با حضور ریاست هیئت امنا و هیئت بلند پایه اقتصادی هلند در محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این نشست هیئتی از فعالان حوزه اقتصاد سلامت کشور هلند جهت بررسی راه های گسترش همکاری های پزشکی به ویژه در خصوص فعالیت های مشترک در زمینه تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در محل هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران حاضر شدند. نمایندگان حدود ۲۰ شرکت هلندی فعال در حوزه سلامت در این نشست حضور داشتند.

در این نشست پیرامون ایجاد بستری مناسب برای همکاری های مشترک بین دو کشور ایران و هلند در زمینه سلامت و تجهیزات بیمارستانی بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

دکتر سید عباس حسنی رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی معالجه بیماران، در ابتدای این نشست گفت: هیئت امنا به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، جایگاه قانونی و مستحکمی در ایران دارد و ۵ عضو اصلی آن به صورت مستقیم از سوی وزیر بهداشت معرفی می شوند. هیئت امنا کانون اصلی تامین ملزومات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان های وزارت بهداشت بوده و برگزاری جلسه این به معنی نیت جدی طرفین جهت توسعه زمینه های همکاری است.

وی افزود: هیئت امنا در طول دو سال گذشته حدود ۴۰ میلیون یورو مراوده اقتصادی با کشور هلند داشته که عمدتا مربوط به یکی از شرکت های بزرگ سازنده تجهیزات سرمایه ای اصلی نظیر سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی، اکو کاردیوگرافی و... بوده است.

حسنی ضمن اشاره به حجم مبادلات انجام شده بین دو کشور ایران و هلند در زمینه تجهیزات پزشکی، بر لزوم حضور پر رنگ تر شرکت های تجهیزات پزشکی هلندی در بازار تجهیزات ایران و حضور سرمایه گذاران حوزه اقتصاد سلامت هلند در پروژه های مشترک سرمایه گذاری، تاکید نمود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر هیئت امنا در اجرای برنامه های مرتبط با طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، امکان مشارکت شرکت های هلندی در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی خصوصی و خیریه نیز وجود دارد.

حسنی همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در مراکز درمانی کشور، یکی از انتظارات هیئت امنا را نگاه شرکت های هلندی به ایران، به عنوان پایگاهی جهت پوشش بازار منطقه و خاورمیانه برشمرد.

«پیتر پُست»، سرپرست هیئت هلندی و مدیر شرکت Task Force هلند (شرکت مسئول مدیریت شرکت های تجهیزات پزشکی در هلند از سوی وزارت بهداشت این کشور)، درباره اهداف هیئت هلندی در سفر به ایران گفت: ما معتقدیم که هیئت امنای صرفه جویی ارزی یک نهاد ویژه نه تنها در ایران بلکه در منطقه است. مسائلی که شما درباره بازار منطقه مطرح کردید بسیار جالب است.

وی افزود: ما اولین بار است که به ایران می آییم و امیدواریم این همکاری روز به روز بیشتر و مفیدتر شود.

پیتر پُست در ادامه به سیستم بهداشتی پیشرفته کشور هلند که به آن سیستم سلامت هوشمند می گویند، اشاره کرد و گفت: هلند در حوزه سلامت بسیار فعال است و یکی از بهترین سیستم های بهداشتی در حوزه اروپا را دارد که به آن سیستم سلامت هوشمند می گوییم.

وی افزود: به صورت بین المللی تجربه های زیادی در انتقال تکنولوژی و در به اشتراک گذاشتن دانش حوزه سلامت داریم و به ایران آمده ایم تا از سیستم سلامت ایران بیشتر بدانیم و بتوانیم برای همکاری های بیشتر در این زمینه ها برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

سرپرست هیئت هلندی گفت: در جلسه ای که در وزارت بهداشت داشتیم، روی موضوعات مختلفی صحبت شد، به خصوص بیشتر در سطح تصمیم گیری های کلان در حوزه سلامت بحث هایی مطرح شد؛ ما بسیار علاقه مندیم که شرکت های هلندی همکاری های مشترکی با هیئت امنا در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha