مسئول روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شیوع آنفلوانزای فصلی در بین دانش آموزان موجب تعطیل شدن61 مدرسه و 9 کلاس درس در سطح این استان شد.

علی اسماعیلی در گفتگو با مهر در زنجان با بیان اینکه این مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A در بین دانش آموزان تعطیل شده است، افزود:‌ تا کنون ابتلای پنج نفر از دانش آموزان استان به بیماری آنفلوانزای نوع A ثابت شده است.

وی تعداد دانش آموزان غایب مدارس استان در روز دوشنبه را 11 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد:‌‌ مراقبهای ویژه برای جلوگیری از توسعه آنفلوانزا در بین دانش آموزان شده است.

اسماعیلی، هماهنگی سازمان آموزش و پرورش با مرکز بهداشت استان را موجب کنترل و مدیریت صحیح این بیماری بین دانش آموزان دانست و افزود:‌ با تدابیر اندیشیده شده در این خصوص، دانش آموزان استان کمترین آسیب را از شیوع ویروس بیماری آنفلوانزای نوع A خواهند دید.

وی افزود:‌ خانواده ها باید در صورت مشاهده علایم سرماخوردگی در فرزندان خود‌ از فرستادن آنها به مدارس خودداری کنند تا با استراحت کافی در منزل از طولانی شدن مدت زمان بهبودی و انتقال ویروس سرماخوردگی به دیگر دانش آموزان جلوگیری شود.

اسماعیلی، از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان توسط مدیران و معاونین مدارس استان خبر داد و گفت:‌ این غربالگری بر اساس ظاهر کودکان و نبود علایم بیماری آنفلوانزا در آنان انجام می شود.

مسئول روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس این غربالگری در صورت وجود علایم بیماری در 15درصد از مجموع دانش آموزان یک کلاس با هماهنگی مسئول بهداشت آموزش و پرورش منطقه، یک تیم پزشکی از مرکز بهداشت شهرستان به آن مدرسه اعزام و نسبت به معاینه و بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

اسماعیلی یادآورشد:‌ با معاینه دانش آموزان و در صورت صلاحدید و تشخیص تیم پزشکی، کلاس درس یا مدرسه تعطیل خواهد شد.

همچنین محمد‌رضا صائینی مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیر‌واگیر مرکز بهداشت استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در استان زنجان را 18 تن و موارد مشکوک  را 200 نفر عنوان کرد و گفت: تا کنون مرگی به علت ابتلا به آنفلوانزای نوع A در استان گزارش نشده است اما این بیماری با سرعت در کشور در حال گسترش است.

صائینی کودکان را از گروه پرخطر این بیماری عنوان کرد و افزود: باید با رعایت بهداشت و انجام اقدامات پیشگیرانه از ابتلای کودکان به این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: کودکان زیر پنج سال به ویژه زیر دو سال و کودکان دچار بیماری زمینه‌ای در معرض خطر عوارض بیشتر ناشی از آنفلوانزا قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha