به گفته محققان، افزایش مصرف قهوه می تواند تاثیر محافظتی در مقابل بیماری کبد چرب غیر الکلی داشته باشد.

سلامت نیوز:به گفته محققان، افزایش مصرف قهوه می تواند تاثیر محافظتی در مقابل بیماری کبد چرب غیر الکلی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان دانشگاه ناپلی ایتالیا عنوان می کنند مصرف ۵ تا ۶ فنجان قهوه در روز می تواند به مقابله با کبد چرب کمک کند.

محققان با تحقیق بر روی موش ها دریافتند مصرف روزانه قهوه می تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب غیرالکلی از طریق کاهش نفوذپذیری در روده ها کمک کند. آنها دریافتند مصرف روزانه قهوه معادل شش فنجان اسپرسو برای انسان ها، موجب بهبود چندین نشانگر اصلی بیماری در موش هایی شود که رژیم غذایی پرچرب می خوردند.

همچنین این موش ها در مقایسه با سایر موش های که از رژیم غذایی مشابه بدون مصرف قهوه استفاده کرده بودند هم افزایش وزن کمتری داشتند.

وینچنزو لمبو، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مطالعات قبلی مشخص شده بود که قهوه می تواند مانع از اسیب ناشی از کبد چرب غیرالکلی شود، اما این اولین بار است که اثبات می شود قهوه می تواند بر میزان نفوذپذیری به روده تاثیر داشته باشد.»

کارشناسان معتقدند افزایش نفوذپذیری روده در آسیب کبد نقش داشته و موجب تشدید بیماری کبد چرب غیرالکلی می شود. افراد مبتلا به کبدچرب غیرالکلی در طول زمان مبتلا به زخم کبدی یا فیبروز می شوند که در صورت پیشرفت تبدیل به سیروز کبدی که بیماری ای کشنده است می شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha