رئیس كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر، نسبت به تبعات کم توجهی پزشکان به بیماری های پوستی هشدار داد.

سلامت نیوز:رئیس كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر، نسبت به تبعات کم توجهی پزشکان به بیماری های پوستی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دكتر یحیی دولتی صبح شنبه در افتتاحیه کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در هتل المپیک تهران، اظهارداشت: چیزی كه جامعه درماتولوژی دنیا به آن نیاز دارد، توجه بیشتر پزشكان به بیماری ها و آسیب های پوستی است اما متاسفانه این مسئله در حال حاضر بسیار كمرنگ شده و پزشكان و متخصصان پوست به یادگیری و بكارگیری روش های زیبایی پوست تمایل بیشتری یافته اند.

وی با بیان اینكه این مسئله مختص ایران نیست و در همه كشورهای دنیا این تغییر رویه مشاهده می شود، افزود: در گذشته هنگامی كه در كنگره های بین المللی شركت می كردیم، حتی پشت در اتاقی كه در مورد بیماری های داخلی و پوست صحبت می شد، جایی برای نشستن نبود و در اتاق هایی كه در مورد موضوعات زیبایی مانند پیلینگ پوست صحبت می شد، چند نفر انگشت شمار نشسته بودند.

دولتی ادامه داد: اما اكنون این رویه تغییر كرده و آنقدر بخش زیبایی پوست در كنگره ها پرطرفدار شده كه دیگر جایی برای نشستن نیست و در بخش بیماری های داخلی و پوست تعداد انگشت شماری حضور دارند.

وی با ذكر این مطلب كه این یک مشكل جهانی است كه پزشكان و متخصصان پوست ما را نیز درگیر كرده است، گفت: این روند بسیار بدی است چراكه اخلاق پزشكی حكم می كند كه هر پزشک در درجه اول به رفع بیماری و آلام بیماران بپردازد، گرچه اعمال زیبایی نیز امری پسندیده است و متقاضیان خاص خود را دارد و حتی در مواردی برای رفع مشكلات ناشی از حوادث مختلف بكار می رود، اما نمی تواند جای وظیفه اولیه پزشكان را بگیرد.

رئیس كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در مورد برگزاری این كنگره نیز خاطرنشان كرد: این كنگره بسیار مهمی است كه در آن ۴۳ سخنران از ۱۶ كشور آمریكا، آمریكای جنوبی، آفریقا، انگلیس، سوئیس عراق، لبنان،فرانسه، استرالیا و...حضور دارند و به ایراد سخنرانی هایی در رابطه با تازه ترین دستاوردهای حوزه درماتولوژی (بیماری های پوستی) و كاربرد لیزر در این زمینه و در رابطه با اقدامات زیبایی می پردازند.

دولتی با بیان اینكه افزایش میزان ارتباطات بین المللی و تبادل دانش با جامعه علمی جهان و ارتقای سطح دانش متخصصان ایرانی از جمله اهداف برگزاری این كنگره است، افزود: این كنگره از سوی مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام برگزار می شود.

وی بیماری های پوستی، مسائل مربوط به لیزر، بیماری لیشمانیا (سالك)، درماتوپاتولوژی و آسیب شناسی پوست را از جمله محورهای مورد بحث در این كنگره عنوان كرد و گفت: حدود یازده پنل و كارگاه آموزشی در این رابطه در جریان این كنگره برگزار می شود.

کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر تا ۲۹ فروردین در هتل المپیک تهران برپاست.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha