شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 180128

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تکذیب صحبت‌های معاون شهردار تهران در خصوص اینکه حقانی، قطع نشدن درختان باغ دروس را تایید کرده است، گفت: شیوه تکذیبه مسئولان شهری، باعث شده باغات پایتخت به ساختمان تبدیل شوند.

سلامت نیوز:رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تکذیب صحبت‌های معاون شهردار تهران در خصوص اینکه حقانی، قطع نشدن درختان باغ دروس را تایید کرده است، گفت: شیوه تکذیبه مسئولان شهری، باعث شده باغات پایتخت به ساختمان تبدیل شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد حقانی در واکنش به اظهارات معاون شهردار تهران مبنی بر اینکه قطع نشدن درختان باغ دروس توسط وی تایید شده است، اظهار کرد: به شدت این اظهار نظر را تکذیب می‌کنم. من به اتفاق معاون خدمات شهری شهرداری تهران به محل رفتم. دو پلاک در کوچه یکم خیابان یار محمدی، یکی به مساحت 5000 متر و دیگری به مساحت 1200 متر وجود دارد که در آن درختان قطع شده‌اند.

وی با بیان اینکه پلاک 5000 متری با اطلاعاتی که در سال 84 در کمیسیون ماده 7 به ثبت رسیده دارای 144 اصله درخت بوده است، افزود: امروز 97 اصله درخت در این باغ وجود دارد یعنی طی ده سال 47 اصله درخت از این باغ کاسته شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه معمولا در مورد باغات تهران همین‌گونه عمل می‌شود، اضافه کرد: افرادی هستند که این باغات را می‌خرند و درختان را به مرور قطع می‌کنند و زمانی که باغ فاقد درخت شد نسبت به کسب پروانه اقدام می‌کنند و در برخی از موارد شهرداری بدون توجه به سابقه باغ بودن، پروانه ساخت صادر می‌کند.

حقانی با اشاره به پلاک باغ 1200 متری توضیح داد: در این باغ در ایام عید قطع درخت داشتیم و تعدادی از درختان به دلیل مقاوم‌سازی و نیلینگ ریزش کرده و از بین رفتند و گمان می‌کنم بقیه درختان که در حاشیه قرار دارند به مرور از بین می‌روند که البته ما بر این موضوع نظارت و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: گزارشی که در ایام عید در این خصوص داشتم از طرف مردم بود. خوشبختانه در طول مدت شورای شهر چهارم، مردم نسبت به قطع درخت و صیانت از باغ‌ها حساسیت پیدا کرده‌اند. در این ایام چون نیروی انتظامی اجازه تردد به وانت بار در سطح شهر را نمی‌دهد درختان را در این باغ قطع کرده و از طریق یک پاترول تنه درختان قطع شده را خارج کردند.

وی با بیان اینکه باید از آقای عبدالهی پرسید که چرا این موضوع را تکذیب می‌کنند، تصریح کرد: من آمادگی کامل دارم تا همکارانم به اتفاق رسانه‌ها در محل حاضر شوند و مشاهدات خود را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه 5000 هکتار از باغات شهر تهران با همین سبک تکذیب‌ها از بین رفته است، گفت: این شیوه‌ای است که مسئولان پیش می‌گیرند تا خود را از اقدامات خلافی که برخی از افرادی انجام می‌دهند، مبرا کنند. این شیوه باعث شده باغات شهر به ساختمان تبدیل شوند و مسئولان از این موضوع حمایت می‌کنند.

حقانی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر تهران دو بال مدیریت شهری هستند، عنوان کرد: شورای شهر مقابل شهرداری قرار نگرفته، اما مدیران شهرداری متاسفانه این شیوه را اتخاذ کرده‌اند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha