شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 180130

رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر از برگزاری نخستین آموزش همگانی مربوط به سلامت جنسی همزمان با روز جوان در سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین آموزش همگانی مربوط به سلامت جنسی

سلامت نیوز:رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر از برگزاری نخستین آموزش همگانی مربوط به سلامت جنسی همزمان با روز جوان در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،امیر مدیر  اظهار داشت: کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر به طور رسمی شهریور ماه سال گذشته کار خود را با توجه به تصمیم‌گیری‌های مراجع بالادستی مبنی بر اینکه مشکلات در این حوزه و عوارض ناشی از آن لازم است کاهش یابد آغاز کرد.

وی افزود: این کلینیک از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب‌شرق تهران واقع شده که بخش زیادی از جمعیت را به خود اختصاص داده و مردم این منطقه نیز از لحاظ اقتصادی دستشان بسته‌تر است.

رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر افزود: کلینیک سلامت جنسی در سه محور آموزشی، درمانی و پژوهشی کار خود را آغاز کرده و در حوزه درمانی 4 متخصص و محور فعالیت در نظر گرفته شده و تلاش کرده‌ایم درمان‌ها در این زمینه استاندارد و بدون حاشیه باشد.

مدیر با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته خلأ گسترده‌ای در این حوزه وجود داشته و درمان‌هایی صورت می‌گرفته که در فضای مجازی تبلیغ و به تأیید مسئولین درمانی و بهداشتی کشور نرسیده بود بنابراین حاشیه در این حوزه زیاد بود در حالی که نیاز به ورود در این حوزه نیز احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه درمان‌های مرتبط با سلامت جنسی در  این کلینیک با تعرفه و هزینه‌های حداقلی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: ویزیت ارولوژی، زنان و مشاوره نیز حداقل مقداری است که سازمان‌های مربوطه اعلام کردند و امیدواریم با مجموعه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شاهد پیشرفت‌های مهمی در این زمینه باشیم.

رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر بیان داشت: آموزش در مراکز رسمی و خارج از کنترل یا در محدوده فضای مجازی علاوه بر اینکه بدآموزی دارد خانواده‌ها را نیز با خطرات اجتماعی زیادی مواجه می‌سازد بنابراین آموزش در این کلینیک در رابطه با سلامت جنسی با دو محور فرهنگ‌سازی، ایجاد روابط درست جنسی بین زوجین و مسئله ازدواج صورت می‌گیرد.

مدیر ادامه داد: هرم جمعیتی کشور نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت کشور در حال تشکیل خانواده بوده و یا در شرف هویت‌یابی جنسی هستند بنابراین لازم است فرهنگ روابط سالم جنسی را تعریف کرده و آموزشی‌های عمومی و اجتماعی جامع در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها را دید و آن را انکار نکرد، تصریح کرد: درمان مشکلات مربوط به سلامت جنسی قبل و بعد از ازدواج، موضوع برداشت درست از روابط سالم در این کلینیک انجام گرفته و باید توجه داشت که توجه به این مسئله در میان خانواده‌ها منجر به افزایش نرخ باروری و فرزندآوری نیز خواهد شد.

رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر گفت: آموزش مشکل‌محور نیز در این کلینیک صورت می گیرد و زمانی که فردی مشکل خاص در این زمینه داشته باشد آموزش‌های لازم را جهت درمان یا رفع ‌آن فرا می‌گیرد. بر همین اساس سال گذشته 3 همایش عمومی در سالن آمفی‌تئاتر کلینیک برگزار کردیم و استقبال در این همایش‌ها رو به افزایش بود.

مدیر با بیان اینکه خانواده‌ها نیازمند راهنمایی و مشاوره در حوزه سلامت جنسی هستند، افزود: این موضوع به کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی نیز می‌انجامد و آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نیز برنامه‌های مناسبی در این راستا داشته‌اند.

وی به برنامه‌های سال جاری این کلینیک  اشاره کرد و گفت: روز جوان امسال اولین آموزش همگانی مربوط به سلامت جنسی همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار خواهد شد و در حال رایزنی هستیم تا این برنامه به صورت مشترک با چند ارگان صورت گیرد.

رئیس کلینیک سلامت جنسی مجتمع دارویی درمانی هلال‌احمر بیان داشت: همچنین درصدد هستیم که در سال جاری پرونده‌های مربوط به سلامت جنسی را به صورت الکترونیک کرده تا آمارها و پژوهش‌ها در این زمینه به درستی صورت گیرد.

مدیر با بیان اینکه راهنمایی و مشاوره در مورد سلامت جنسی از افزایش آمار ابتلا به HIV جلوگیری می‌کند، گفت: براساس آمارهای موجود حدود 120 هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس HIV بوده که طبق بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) این رقم در عدد 4 یا 5 ضبط شده تا آمار واقعی به دست آید. این ضریب در پژوهش‌های پزشکی کاربرد دارد و می‌توان گفت بر همین اساس تقریباً ممکن است نیم میلیون نفر در کشور مبتلا به HIV باشد لذا این مسئله حکایت از توجه به موضوع سلامت جنسی دارد تا این آمار روند افزایشی نداشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع سلامت جنسی آمارهای طلاق نیز کاهش یافته چرا که علت بسیاری از طلاق‌ها در کشور مسائل مربوط به سلامت جنسی بوده که با مشاوره و درمان افراد می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha