معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان بیش از 200 میلیارد تومان برای بیماران دیابتی در سال گذشته هزینه کرده است.

هزینه 200 میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای بیماران دیابتی

سلامت نیوز:معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان بیش از 200 میلیارد تومان برای بیماران دیابتی در سال گذشته هزینه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، محمدعلی همتی با اعلام این خبر افزود: این سازمان تمامی اقدامات مورد نیاز بیماران دیابتی در زمینه کنترل و درمان بیماری را ارائه می‌کند و همچنین برای برخی از بیماران دیابتی که نیاز به پیوند کلیه داشته‌اند، این عمل جراحی به رایگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی برای آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ســازمان تأمین اجتماعی با اقشار کارگر و نیروهای مولد جامعه سروکار دارد، تصریــح کرد: ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی و نیز به کارگیری تمهیدات پیشــگیرانه از این بیماری توسط سازمان منجر به صیانت از نیروی کار می‌شود.

همتی با تأکید بر این‌که سازمان تامین اجتماعی هر سال هماهنگ با شعار ســال سازمان جهانی بهداشــت برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: این سازمان در سال‌جاری نیز بر اساس شــعار "دیابت" روز جهانی بهداشت، برنامه‌های متنوعی را در پیش دارد که آموزش و اطلاع رسانی درباره بیماری دیابت و معرفی روش‌های پیشگیری و کنترل این بیماری از مهمترین این اقدامات به شمار می‌رود.

معاون درمان ســازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان همچنین در زمینــه توجه به بهداشــت حرفه‌ای و طــب کار قدم‌های مؤثری برداشته و از طرفی در زمینه تجهیز خانه‌های بهداشت و آموزش‌های پیشگیرانه از بیمار‌ی‌ها به ویژه کنترل بیماری دیابت اقدامات قابل توجهی انجام داده است و در این زمینه نیز تعامل مناسبی با وزارت‌خانه‌های بهداشت و کار دارد.

همتی انجــام دادن معاینــات دوره‌ای کارکنان ســازمان را در راســتای توجه بــه تمهیدات پیشــگیرانه از بیماری‌ها بیان کرد و افزود: یکی از فواید مؤثر این معاینات، کشــف بیماری‌هایی مانند دیابت و ارائــه اقدامات به موقع و پیشگیرانه از بیماری‌هاست.

وی بــا بیان اینکــه در بســیاری از درمانگاه‌ها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای بیماران مزمن و دیابتی پرونده تشکیل شــده اســت، تصریح کرد: همچنین در برنامه نظام ارجاع داخلی ســازمان که به صورت پایلوت در 5 استان کشور اجرا می‌شود، روند رسیدگی به بیماری‌های مزمن مانند دیابت مورد توجه قرار گرفته است و با تشکیل پرونده برای این بیماران، آنها به طور منظم از امکانات درمانی و تشــخیصی بهره مند شده و در صورت نیاز، به مراحل بالای درمانی ارجاع داده می‌شــوند.

معاون درمان ســازمان تامین اجتماعی، راه اندازی کلینیک مســتقل دیابت در برخــی از اســتان‌ها را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای توجه به بیماران دیابتی برشمرد و افزود: در استانی مانند اصفهان حدود 13 هزار پرونده برای بیماران دیابتی تشکیل شده است.

همتی با تأکید براینکه تمامی خدمــات مورد نیاز بیماران دیابتی از ســوی ســازمان ارائه می‌شــود، گفت: بیماران نیازمند به تزریق انسولین، ماهیانه 30 عدد سرنگ انســولین دریافت می‌کنند و انواع داروهای دیابت اعم از ویال‌های انسولین، پن انسولین و انواع داروهای خوراکی تخصصی به آنها ارائه می‌شود.
وی بر اصلاح سبک زندگی و تغذیه و گنجاندن فعالیت‌های ورزشی برای کنترل بیماری دیابت تاکید کرد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha