چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 18017

به زودی با همکاری شرکت نرمین شیمی و صنایع بسته‌بندی فراورده‌های شیری پگاه، این محصولات برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر «سلامت نیوز»،در این روش یک نانوکامپوزیت سنتزی که توسط شرکت نرمین شیمی طراحی و سنتز شده است، با استفاده از سیستم های ترموفورمینگ و اکسترودر با همکاری شرکت صنایع بسته‌بندی فراورده‌های شیری پگاه برای تولید بسته بندی جدید محصولات لبنی استفاده خواهد شد، که ضمن افزایش مدت نگهداری مواد غذایی لبنی مانند شیر، ماست و ... باعث افزایش خواص انعطاف‌پذیری نیز شده و خواص فیزیکی مطلوبی به آن می‌دهد.

به گفته مهندس بازرگان، مدیر فنی شرکت نرمین شیمی نوین، کلیه مواد فعال کننده سطحی و نانوذرات توسط شرکت نرمین شیمی طراحی و سنتز شده است. در این روش نانومستربچ طوری ساخته شده که رهایش نهایی نقره در حد 165 ppb می‌باشد که با توجه به گستره مورد تأیید FDA که بین 100 تا 1420 pbb می‌باشد کاملاً قابل قبول است و آزمایش آن توسط دستگاه جذب اتمی در پژوهشگاه متالوژی رازی انجام شده است.

همچنین بنا به گفته وی تست‌های میکروبی و کلیفرم توسط شرکت البرز بالک انجام شده و مشاهده گردیده که هیچگونه کلیفرمی در این‌گونه ظروف در مجاورت مواد غذایی تشکیل نمی‌گردد. تست‌های مربوط به استارترهای تبدیل شیر به ماست توسط شرکت پگاه انجام شده که بیانگر عدم تأثیر مخرب روی استارترها می‌باشد. اندازه ذرات بین 40 تا 200 نانومتر متغیر است.

تست DSC جهت اندازه‌گیری نقطه ذوب پلیمر و تست مربوط به TMA و Tensile توسط پژوهشکده صنایع رنگ انجام شده است.

به زودی با همکاری شرکت نرمین شیمی و صنایع بسته‌بندی فراورده‌های شیری پگاه این محصولات برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی وارد بازار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha