جراح و متخصص پوست، زیبایی و لیزر گفت: عفونت، اگزما و بیماری‌های ویروسی در کمین استفاده‌کنندگان از تاتو و خالکوبی و هاشور ابرو است.

عفونت و اگزما از عوارض تاتو و خالکوبی

سلامت نیوز:جراح و متخصص پوست، زیبایی و لیزر گفت: عفونت، اگزما و بیماری‌های ویروسی در کمین استفاده‌کنندگان از تاتو و خالکوبی و هاشور ابرو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مارتین کثیر در حاشیه کنگره بین‌المللی پوست، مو و زیبایی، اظهار داشت: لیزر انواع مختلف دارد و بسته به نوع عملی که انجام می‌شود می‌توان از انواع لیزر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که سابقه تبخال دارند عمل لیزر با حساسیت در آنها انجام می‌شود، افزود: تبخال در اثر استرس ایجاد شده لذا لیزر می‌تواند سبب تشدید این بیماری شود.

جراح و متخصص پوست، زیبایی و لیزر با بیان اینکه برای پاک کردن خالکوبی حتماً باید از لیزر مخصوص تحت عنوان لیزر کیوسوئیچ استفاده کرد، ادامه داد: رفع تاتو و خالکوبی بستگی به عمق جوهر، رنگ جوهر و تعداد دفعات خالکوبی پوست یا تاتو دارد. ولی به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که تمایل به انجام تاتو، خالکوبی و یا هاشور ابرو دارند نسبت به این مسئله محتاط باشند و این اقدامات را در مراکز معتبر انجام دهند.

مدیر مدرسه بین‌المللی لیزر در آمریکا ادامه داد: عفونت، اگزما و بیماری‌های پوستی در کمین افرادی است که تاتو یا خالکوبی یا هاشور ابرو  انجام می‌دهند البته در زمینه استفاده از لیزر برای رفع تاتو یا خالکوبی باید توجه داشت که به طور کلی اطراف چشم انجام لیزر به دلیل ایجاد عوارض متداول نیست این در حالی بوده که متأسفانه میزان تاتو ابرو و هاشور آن در ایران بسیار شایع شده در حالی که عوارض آن می‌تواند بسیار زیاد باشد.

کثیر در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که قصد انجام لیزر دارند باید حتماً به مراکز معتبر و دارای متخصص مراجعه کرده و صرف داشتن پزشک عمومی برای آن مرکز به تنهایی کفایت نمی‌کند. همچنین در استفاده از لیزر باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که در صورتی لیزر می‌تواند موفق واقع شود که از نوع مناسب و مرتبط با آن بیماری استفاده کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha