یک مسئول بهداشتی و درمانی در شهرستان دامغان گفت: دو نفر از شهروندان دامغانی که هر دو از کارمندان بیمارستان برادران رضایی دامغان بودند احتمالا بر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

خبرنگار مهر در دامغان از یک مقام مسئول کسب اطلاع کرد: در پی فوت این دو نفر که شایعه ابتلا به بیماری آنفولانزای A را در سطح شهرستان دامغان و در بین عموم مردم به وجود آورد مرگ مشکوک به آنفلوانزا آنان در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: پزشک معالج این افراد به مبتلا بودن به آنفلوانزای نوعA آنان مشکوک بوده و در همین زمینه با انجام آزمایشات و نمونه گیری لازم جهت تائید به تهران ارسال شده و تا مشخص نشدن نتیجه نهایی آزمایشات از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری می کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوانزای Aدر کشورمان تمام مقدمات برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری از سوی مسئولان بهداشتی و درمانی این شهرستان اندیشیده شد و مراکز درمانی اعم از اوژانس و بیمارستان آمادگی کامل در این زمینه دارند.

این مقام مسئول بهداشتی در شهرستان دامغان تاکید کرد: رعایت تمامی موارد بهداشتی در پیشگیری از آنفلوانزایA که در جامعه امروز شیوع پیدا کرده است از سوی عموم مردم ضروری بوده و رعایت کردن نکات بهداشتی باعث کاهش این بیماری و انتقال آن به دیگر شهروندان می شود.

وی از اختصاص یک مکان جداگانه در بیمارستان برادران رضایی دامغان جهت احتمال وجود بیماری آنفلوانزا و مراقبتهای ویژه خبر داد و بستری شدن 20 نفر بیمار آنفلوانزای نوع A را در این مرکز بهداشتی رد کرد و گفت: این موضوع قابل تائید نیست.

همچنین این مقان مسئول خاطر نشان کرد: این دو نفر فوت شده که سابقه بیماری ریوی و قلبی داشتند از چندی پیش توسط پزشک معالج خود دستور استراحت و بستری در بیمارستان برایشان الزامی شده بود ولی با پیگیری نکردن و سهل انگاری متاسفانه جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha