یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 180230

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد نانوداروی آزمایشی ابولا به نام ZMapp احتمال زنده ماندن مبتلایان به این ویروس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نتایج نانوداروی جدید درمان ابولا مثبت است

سلامت نیوز:  یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد نانوداروی آزمایشی ابولا به نام ZMapp احتمال زنده ماندن مبتلایان به این ویروس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نتایج مطالعات محققان كه در یك كنفرانس پزشكی ارائه شده، نشان می دهد كه 22 درصد از بیمارانی كه نانوداروی ZMapp را دریافت كرده اند، جان خود را از دست داده اند در حالی كه آمار مرگ و میر در میان بیمارانی كه درمان استاندارد را دریافت كرده اند، 37 درصد بوده است.


نیمی از افراد شركت‌كننده در این مطالعه، داروی ZMapp را دریافت كردند كه تركیبی از سه پادتن مهندسی‌شده ژنتیكی است. این پادتن‌ها موادی هستند كه سامانه ایمنی بدن را به سمت حمله به عوامل بیماری‌زای مهاجم راهنمایی می‌كنند. تولید این مواد در مزارع تنباكو درون گلخانه‌ها انجام می‌شود.
نیم دیگر بیماران درمان حمایتی استاندارد را دریافت كردند كه شامل تزریق مایعات، دریافت الكترولیت‌ها برای حفظ عملكرد بدن و مصرف داروهایی برای كنترل فشارخون و سطح اكسیژن است.


از آنجایی كه تعداد بسیار كمی مورد آزمایش قرار گرفته اند، این نتایج می‌توانند اتفاقی باشد؛ با این حال مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریكا كه یكی از حامیان مالی این مطالعه است، اعلام كرده كه این مخلوط دارویی از سوی بیماران به خوبی تحمل شده و نویدبخش است.


به همین دلیل مؤسسه غذا و داروی آمریكا از شركت Mapp خواسته است تا این تركیب دارویی را در اختیار تمام بیماران نیازمند قرار دهد. این شركت مطالعه خود را روی این ویروس ادامه داده و به دنبال گرفتن تأییدیه‌های لازم برای ارائه این دارو به بازار در كمترین زمان ممكن است.


بیماری ابولا در چندین كشور آفریقای غربی شیوع پیدا كرده و در مدت 2 سال موجب مرگ بیش از 11هزار نفر شده است.
ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن بیمار یا جسد وی منتقل می‌شود. مراسم تشییع جنازه سنتی كه در آن نزدیكان فرد متوفی با بدن وی تماس پیدا می‌كنند، یكی از راه‌های شیوع این بیماری در غرب آفریقا بوده است.


بیماری ابولا یك بیماری ویروسی است كه از طریق ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است كه پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می كند كه در ۵۰ تا ۹۰ درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.


البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یك گونه تنها به یك ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.
بیماری ابولا اولین بار در سال ۱۹۷۶ در یكی از استان های سودان و نیز منطقه ای در نزدیكی زئیر جایی كه اكنون جمهوری دمكراتیك كونگو واقع شده است، دید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha