رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: آب شرب اهواز مشكل بهداشتی ندارد و میزان آلودگی میكروبی و شیمیایی آن زیر استاندارد است و طعم نامطلوب آن به علت بیش از حد بودن برخی املاح است.

طعم نامطلوب آب شرب اهواز به علت املاح بالاست و مشكل بهداشتی ندارد

سلامت نیوز:  رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: آب شرب اهواز مشكل بهداشتی ندارد و میزان آلودگی میكروبی و شیمیایی آن زیر استاندارد است و طعم نامطلوب آن به علت بیش از حد بودن برخی املاح است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،خسرو صادق نیت  در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آب شرب اهواز و شایعاتی كه درباره آلودگی آن در فضای مجازی مطرح شده است، توضیح داد: آب شرب اهواز مانند آب آشامیدنی همه شهرهای كشور به صورت مداوم كنترل می‌شود و از نظر بهداشتی مشكلی ندارد.


وی گفت: فقط یك مورد هفته گذشته در منطقه كوت عبدالله اهواز گزارش شد كه در آن پمپ آب دچار مشكل شد. دلیل فنی آن را وزارت نیرو باید توضیح دهد و به علت كاهش فشار آب و فرسودگی لوله‌های اصلی احتمال اینكه آلودگی وارد آب شود، وجود داشت كه با قطع كردن پمپ آب جلوی این مسئله گرفته شد.


رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت افزود: با حضور به موقع ماموران وزارت بهداشت و وزارت نیرو اجازه ندادیم آلودگی وارد آب شود و آب شرب این منطقه از حالت استاندارد خارج نشد البته جزئیات بیشتر این حادثه در حال بررسی است و اگر تخلفی صورت گرفته باشد با آن به شدت برخورد می‌كنیم.


وی درباره وضعیت كلی آب شرب اهواز نیز توضیح داد: كنترل آب شرب شهرها از نظر آلودگی میكروبی و شیمیایی یك اصل اساسی است كه نسبت به آن حساسیت بالایی داریم و از این موضوع كوتاه نمی‌آییم. اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست و با سنجش دائمی كلر آب همواره آب آشامیدنی شهرها در شرایط استاندارد از نظر میزان میكروب كنترل می‌شود.


صادق نیت گفت: آلودگی شیمیایی مانند میزان نیترات آب نیز بر اساس پروتكل‌های سازمان بهداشت جهانی كنترل می‌شود، بنابراین آب تمام شهرها از جمله اهواز از نظر بهداشتی مشكل ندارد فقط ممكن است به علت بالا بودن برخی املاح مانند كلسیم یا فلزات سنگین طعم خوبی نداشته باشد.
رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت افزود: در صورتی كه آب شبكه سراسری از نظر آلودگی میكروبی و شیمیایی در سطح استاندارد باشد اجازه شرب به آن می‌دهیم.
وی گفت: ناراضی بودن مردم اهواز از كیفیت آب می‌تواند به علت طعم آن باشد. املاح بالا می‌تواند طعم آب را نامطلوب كند ولی از نظر بهداشتی هیچ مشكلی ندارد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha