با وجود اظهارنظرهای مختلف مسئولان در انتقاد از عدم تشکیل جلسه شورای عالی بیمه سلامت برای تعیین تکلیف تعرفه خدمات پزشکی در سال ۹۵، یک عضو این شورا می گوید: این شورا ۲۵ اسفند سال گذشته تشکیل شده و منتظر تصمیم دولت در مورد تصمیم دولت در این خصوص هستیم.

آخرین تحولات تعیین تعرفه های پزشکی

سلامت نیوز: با وجود اظهارنظرهای مختلف مسئولان در انتقاد از عدم تشکیل جلسه شورای عالی بیمه سلامت برای تعیین تکلیف تعرفه خدمات پزشکی در سال ۹۵، یک عضو این شورا می گوید: این شورا ۲۵ اسفند سال گذشته تشکیل شده و منتظر تصمیم دولت در مورد تصمیم دولت در این خصوص هستیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد جهانگیری در گفتگو با سلامت آنلاین با تاکید بر اینکه سه پیشنهاد از سوی شورای عالی بیمه سلامت به هیات وزیران رفته تا به یک راه حل واحد برسیم، گفت: امیدواریم دولت برای تصویب تعرفه در اردیبهشت ماه اقدام کند.

رئیس دبیرخانه و عضو شورای عالی بیمه سلامت با اظهار اینکه بر اساس قانون شورای عالی بیمه باید قبل از پایان هر سال پیشنهاد خود را برای افزایش تعرفه ها به دولت ارسال کند، تصریح کرد: با این وجود، دولت الزامی ندارد که تا این تاریخ به این موضوع رسیدگی کند و دولت معمولا هر ساله در اردیبهشت و خرداد و یا حتی تابستان برای تعرفه جدید تصمیم گیری می کند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴، سه پیشنهاد متفاوت شامل پیشنهادهای وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سازمان نظام پزشکی به کمیسیون های اجتماعی و اقتصادی دولت ارسال شده، افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، تصمیم گیری در مورد تعرفه خدمات پزشکی بر عهده هیات وزیران است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در واکنش به تهدید برخی پزشکان مبنی بر اینکه در صورت عدم تصویب افزایش تعرفه ها، روال قدیمی دریافت زیرمیزی دوباره شایع می شود، گفت: نباید بحث افزایش تعرفه ها و دریافت زیرمیزی را با یکدیگر ادغام کنیم و باید صبر پیشه کنیم تا بالاخره تعرفه ها مشخص شود.

 پیش از این وزیر بهداشت اعلام کرده بود: وزارت بهداشت پیشنهاد خود را برای تعرفه های سال ۹۵ در آبان ماه سال ۹۴به شورای عالی بیمه که محل تصمیم گیری در این زمینه است، ارائه کرد اما این شورا هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته است.

پیش از آن قرار بود رئیس بیمه سلامت ایرانیان در هفته سوم فروردین ماه طی یک کنفرانس خبری اعلام کند که چه زمانی قرار است تعرفه خدمات پزشکی در سال ۹۵ مشخص شود.

 دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزیر بهداشت نیز گفته بود: وزارت بهداشت در آبان سال ۹۴ پیشنهاد مکتوب خود در مورد تعرفه ها را با پیشنهاد مختلف ارایه کرده است اما  شورای عالی بیمه سلامت در مورد تصمیم گیری برای تعرفه ها تاخیر کرده است.

علاوه بر این چندین نماینده مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از عدم تشکیل جلسه شورای عالی بیمه خدمات سلامت خبر داده بودند. حال مشخص نیست چه کسی مسئول تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha