یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 180276

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اعلام اینکه سایت نگهداری از گوزن‌‌های زرد ایرانی در پی سیل اخیر زیر آب رفت، گفت: خوشبختانه چند گوزن این سایت زنده مشاهده شده‌اند.

محل نگهداری ۳۵ گوزن‌ زرد ایرانی زیر آب رفت

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اعلام اینکه سایت نگهداری از گوزن‌‌های زرد ایرانی در پی سیل اخیر زیر آب رفت، گفت: خوشبختانه چند گوزن این سایت زنده مشاهده شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،احمد لاهیجان‌زاده در ارتباط با تلفات ناشی از سیل در سایت نگهداری از گوزن زرد گفت: در حال حاضر هیچ مشاهده‌ لاشه‌ای نداشتیم و نمی‌توانیم؛ گزارش دقیقی از تعداد تلفات ارائه دهیم. افراد محلی نیز تاکنون لاشه‌ای مشاهده نکرده‌اند، اما تعدادی گوزن در جنگل مشاهده شده است که احتمالاً از سایت خارج شده‌اند و رد پایشان نیز قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: البته بخشی از جنگل و سایت زیر آب است و باید صبر کنیم تا آب فروکش کند و بررسی بیشتری انجام شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه حدود ۳۵ گوزن در این سایت زندگی می‌کردند، اظهار کرد: زیرسازی‌های ما در این سایت آسیب جدی دیده است. بخش نگهداری گوزن‌ها بالای ۹۰ درصد تخریب شده، محل قرنطینه گوز‌ن‌ها از بین رفته است و سایت نهالستانی که در مجاورت سایت نگهداری از گوزن‌ها با نام سایت میان‌رود دزفول ایجاد و ۱۳ هزار نهال در آن کاشته شده بود و در آستانه استفاده از آن بودیم به طور صددرصد تخریب شده است. درب و ساختمان‌های مجاور سایت هم آسیب جدی دیده است. فعلا ۳ تا ۴ میلیارد تومان برآورد خسارت ما در این منطقه است که ممکن است در ادامه بررسی‌ها بیشتر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه در سایت‌های دیگر استان مشکل به وجود نیامده است، گفت: این سایت نگهداری گوزن‌های زرد حدود ۱۵۰۰ متر تا ۲ کیلومتر با رودخانه دز فاصله دارد، بنابراین با طغیان این رودخانه به آن خسارت‌ها وارد شده است، اما به هرحال با وجود این خسارات این حجم از بارش‌ها و طغیان آب منافع خوبی برای استان داشته است. تالاب بامدژ پر از آب شده، همچنین حجم آب زیادی به هورالعظیم و شادگان وارد شده است و کانون‌های ریزگرد ما در این بارندگی‌ها مرطوب شده‌اند و سد‌ها توانستند؛ مقدار زیادی آب جمع کنند که از این بابت خداوند را شاکر هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha