یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

مردم زیادی در تهران از بازگشت معتادان متجاهر به خیابانها، گلایه دارند، در پاسخ، شهردار می گوید وظیفه او جمع آوری معتادان نیست.

گلایه مردم از بازگشت معتادان به خیابان ها

سلامت نیوز: مردم زیادی در تهران از بازگشت معتادان متجاهر به خیابانها، گلایه دارند، در پاسخ، شهردار می گوید وظیفه او جمع آوری معتادان نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، شهرداری تهران سال گذشته اعلام کرد تلاش دارد چهره پایتخت را از حضور معتادان متجاهر پاک کند، اقدامات خوب و زیادی هم در این باره انجام شد ولی باز هم این روزها، حضور معتادان در برخی مناطق به روشنی نشان می دهد اقدامات شهرداری در این باره پاسخگو نبوده است.
شهروندان زیادی گلایه خود را در این باره به سرویس مشکلات مردم نوشته اند و گفته اند بازگشت معتادان به شهر، باعث سلب آرامش آنها شده.
میثم نیز یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم است که مشکل خود را معتادان اینطور عنوان کرده: با سلام و تحیات ضمن تشکر، بنده ساکن یکی از محله های خیابان شوش نرسیده به میدان راه آهن هستم. متاسفانه برخی از خانه های فرسوده و خالی از سکنه کنار خیابان هنوز خراب نشده است که در فواصل آنها مأمنی برای مصرف مواد مخدر و پاتوق کارتن خواب ه ایجادا شده است که این مسئله آسایش روانی و امنیت را از ساکنین این محله ها سلب کرده است. از شهرداری محترم این منطقه خواهشمندیم نسبت به خرید این خانه ها و تخریب و تبدیل آن به فضای سبز اقدام لازم را بعمل آورد. باتشکر از شما

در این رابطه، سئوالات مردم را از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه دیدار از مرکز بهاران دروازه غار (هرندی) پرسیدیم.
او در پاسخ گفت: ما هیچ ماموریت و وظیفه ای نداشتیم ولی رسالت انسانی و اخلاقی نسبت به شهروندان این تکلیف را به دوش ما گذاشت. ما منتی بر کسی نداریم. ادعا نداریم در محله هرندی یا شوش یا سیروس یا تختی در منطقه 12 یا دره فرحزاد، معتادان نیستند. ما یادمان نرفته حرفمان چیست. در سطح شهر گفتیم معتادان متجاهر زیادی داریم که دو سوم آنها هنوز در شهر هستند. چرخه اصلاح و ترک معتادان اشکال دارد. هماهنگی با سایر نهادها در مسیر اصلاح معتادان بر عهده شهرداری است. امروز نیز با دادستان تهران جلسه هماهنگی داریم. ولی ممکن است برخی دستگاه هایی که مسئولیت رسمی در این حوزه دارند، اشکالاتی در کارشان هست. مبارزه با اعتیاد زمانی موفق می شود که مردم هم در آن حضور داشته باشند.
قالیباف در ادامه توضیحاتش گفت: قالیباف در جواب تمامی مسئولیت‌ها را از شهرداری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اداره و تاسیس کمپ های ترک اعتیاد سلب کرد و گفت: ما مسئول راه اندازی و اداره کمپ نیستیم. ما کمک مالی به کمپ های دولتی و خصوصی کردیم تا بخشی از هزینه هایشان را جبران کنند. نمونه این کمکها درباره کمپ شفق بود که با هزینه های شهرداری، شبیه هتل شد. به خاطر همین ضعف‌هایی که بیان می شود ما دنبال اداره یکی دو کمپ هستیم. منکر این نیستم در برخی از کوچه ها و محلات معتاد و کارتن خواب حضور دارد ولی احتیاج به هماهنگی بیشتر بین 11 دستگاه مسئول و وزارت کشور که سازمان مرکزی این امر است، وجود دارد. حتی یک نوبت هم وزیر کشور به کانکس شهرداری در منطقه 12 آمد و هماهنگی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha