پسر 22 ساله افغان که به دلیل بدهی 600 هزار تومانی دوستش را به قتل رسانده بود،با صدور کیفرخواست به زودی محاکمه می شود.

قتل به خاطر بدهی 600 هزار تومانی

سلامت نیوز: پسر 22 ساله افغان که به دلیل بدهی 600 هزار تومانی دوستش را به قتل رسانده بود،با صدور کیفرخواست به زودی محاکمه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،16 بهمن ماه سال 93 زنی با مراجعه به پلیس از گروگان گرفته شدن خواهر زاده اش خبر داد و گفت: ما تبعه افغانستان هستیم. ساعتی قبل یک ناشناس با تلفن خواهرزاده ام که کارگر ساختمانی است با من تماس گرفت و ادعا کرد علی احمد  را دزدیده است و برای آزادی اش باید 600 هزار تومان بپردازم. من هم بلافاصله پول را ریختم اما خبری از آزادی پسر خواهرم نشد. 
 
با اعلام این شکایت ماموران پلیس به تحقیق در اینباره پرداختند و متوجه شدند علی احمد در یک ساختمان نیمه کاره در اطراف تجریش کار می کند. با حضور ماموران مشخص شد او با یکی از هموطن هایش به نام مهر دوست 22 ساله اختلاف دارد که او نیز به طرز مشکوکی مفقود شده است.

با به دست آمدن این سرنخ بلافاصله تحقیقات برای دستگیری متهم  آغاز شد. در ادامه ماموران پلیس متوجه شدند روز قبل یک جسد ناشناس در فرغون زرد رنگ در کنار سطل زباله ای در خیابان آصف ولنجک پیدا شده است. ماموران که به دلیل وجود ساختمان نیمه کاره در نزدیکی محل کشف جسد، احتمال می دادند جسد متعلق به علی احمد باشد خاله او را احضار کردند که زن جوان بلافاصله خواهر زاده اش را شناسایی کرد.

ماموران که مطمئن بودند مرد افغان توسط هموطنش کشته شده است تحقیقاتشان را ادامه دادند و سرانجام در خرداد سال گذشته متهم به قتل را در مسافرخانه ای در حوالی میدان راه آهن شناسایی و دستگیر کردند.

مهر دوست در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: من با مقتول مشکل مالی داشتم. او 600 هزار تئومان به من بدهکار بود اما قرضش را نمی داد. در این مدت هم وقتی درخواست می کردم بدهی اش را بدهد،بد دهنی می کرد. روز حادثه او به محل کارم آمد اما بازهم درگیر شدیم و من او را به قتل رساندم. سپس جسدش را با فرغون مقابل سطل زباله رها کرده و فرار کردم. چون بدهی ام را نپرداخته بود نقشه گروگانگیری خیالی را اجرا کردم و توانستم 600 هزار تومان را از خاله مقتول بگیرم.

با اعترافات قاتل و تکمیل شدن تحقیقات، قرار جلب به دادرسی از سوی قاضی سعید احمد بیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی صادر و سپس کیفر خواست متهم نیز برای محاکمه در دادگاه کیفری صادر شد.این قاتل افغان به زودی در دادگاه کیفری استان محاکمه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha