دانشمند‌ان انگلیسی پژوهش جدیدی را آغاز كرده‌اند تا بررسی كنند كه چطور DNA انسانی در آزمایشات حیوانی قابل استفاده است و مرزهای این دانش بحث برانگیز را تعیین كنند.

هر چند كارشناسان و متخصصان سال‌ها است كه در زمینه‌ دانش DNA انسان و حیوان تاخت و تازه كرده‌اند ــ مانند جایگزینی ژنهای حیوانی با ژنهای انسانی یا پرورش اعضای انسان روی بدن حیوانات ــ اما این بار دانشمند‌ان آكادمی علوم پزشكی انگلیس قصد دارند، مطمئن شوند كه عموم مردم قبل از این كه این پروسه بیش از این پیش برود، مطلع هستند كه چه اتفاقی در آزمایشگاه‌ها در حال وقوع است.

روبین لوول ــ بادج، كارشناس سلول‌های بنیادی در موسسه تحقیقات پزشكی انگلیس می‌گوید: شاید این علم در ظاهر چندش آور و كثیف باشد، اما وقتی بتواند یك بیماری خطرناك در درمان كند، قطعا ارزشمند خواهد بود.

دانشمند‌ان هم اكنون در تلاش هستند كه خط و مرز این قبیل آزمایشات را در استفاده از DNA انسانی در حیوانات مشخص كنند‌، چون در حال حاضر قوانین مربوط به میزان استفاده از DNA انسانی بر روی یك جانور مبهم و نامعلوم است؛ بنابراین دانشمند‌ان سعی دارند قانونی منطقی برای این آزمایشات تعیین كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha