معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری كشور، با بیان این 80 درصد وقت بیمار با پرستار سپری می‌شود و 60 درصد نیروی انسانی بیمارستان‌ها پرستاران هستند، گفت: این در حالی است كه در اداره بیمارستان‌ها به شیوه هیات امنایی جایگاه مشخصی برای پرستاران تعریف نشده است.

محمد شریفی مقدم، امروز در نشست خبری سازمان نظام پرستاری كشور با بیان اینكه در اداره بیمارستان به شیوه هیات امنایی ارتباط پرستار با رییس بیمارستان با واسطه شده و سرپرستار بخش را رییس بخش ( یك عضو هیات علمی تمام وقت جغرافیایی) تعیین می‌كند، اظهار كرد: این در حالیست كه پرستار در دسترس‌ترین فرد برای بیمار است؛ از این رو صاحب نظر‌ترین فرد جهت تصمیم‌گیری برای بیمار به شمار می‌رود.

وی، ادامه داد: در شیوه مدیریتی جدید سه معاونت برای بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌اند كه از آن جمله می‌توان به معاونت خدمات پشتیبانی، معاونت آموزش و سلامت و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اشاره كرد كه پرستاری زیرمجموعه معاونت آموزش و سلامت است.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری كشور، از مشكلات اعضای هیات علمی را حضور كمتر از 10 درصدی آنان در مراكز درمانی آموزشی عنوان كرد و افزود: در چنین صورتی سرپرستار بخش باید توسط رییس بخش كه از اعضای هیات علمی است تعیین شود.

شریفی مقدم، با بیان اینكه در این چارت دفتر پرستاری حذف و وظیفه آن به كار نظارتی محدود می‌شود، یادآور شد: همچنین staff (دومین فرد پس از سرپرستار) می‌تواند غیرپرستار باشد.

وی، با بیان اینكه این چارت با چارت سازمانی سایر نقاط دنیا اعم از آمریكا و اروپا مغایرت دارد، گفت: در سایر كشورها معاون مترون ( مدیره پرستاری) در بخش‌های ویژه‌ای چون icu, ccu حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha