معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تكمیل 252 پلی كلینیك در كشور خبر داد و گفت: امسال، سال طلایی برای توسعه خدمات سرپایی در كلینیك های ویژه تخصصی خواهد بود.

سال 95، سال طلایی توسعه خدمات سرپایی/تكمیل 252 پلی كلینیك

سلامت نیوز:  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تكمیل 252 پلی كلینیك در كشور خبر داد و گفت: امسال، سال طلایی برای توسعه خدمات سرپایی در كلینیك های ویژه تخصصی خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد حاجی آقاجانی افزود: برنامه توسعه كلینیك های ویژه در كشور از اواخر سال 93 شروع شد و امیدواریم امسال عملیات احداث 252 پلی كلینیك ویژه تخصصی و فوق تخصصی به پایان برسد.


وی خاطرنشان كرد: 6600 مطب همراه با بخش های پاراكلینیك آزمایشگاهی، تصویربرداری و دارویی در این كلینیك ها فعال خواهد بود.
معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: این پلی كلینیك ها هم زمینه اشتغال پزشكان تمام وقت جغرافیایی - كه به جز در بخش دولتی (بیمارستان ها) در جای دیگر فعالیت نمی كنند - را فراهم می آورد و هم بیماران می توانند از خدمات ارزان قیمت و سرپایی فقط با پرداخت فرانشیز دولتی در این مراكز استفاده كنند.


وی ابراز امیدواری كرد كه با افتتاح این كلینیك ها، حدود 20 درصد میزان خدمات سرپایی در بیمارستان های دانشگاهی وزارت بهداشت افزایش یابد.
حاجی آقاجانی درمورد اعتبار راه اندازی این پلی كلینیك ها گفت: اعتبار اولیه احداث این كلینیك ها به دانشگاه های علوم پزشكی اختصاص یافته اما برای تكمیل آنها باید منتظر اعتباری باشیم كه در قالب بودجه سال 95 و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تامین می شود.


وی افزود: حدود 40 درصد اعتبار لازم را برای احداث این كلینیك ها اختصاص داده ایم و حدود 60 درصد باقیمانده را امیدواریم امسال بتوانیم اختصاص دهیم.
به گزارش ایرنا، اكنون حدود 850 بیمارستان در كشور وجود دارد كه 540 بیمارستان آن دولتی است.


طرح تحول نظام سلامت نیز از اردیبهشت سال 93 با استفاده از اعتبار حدود 6800 میلیارد تومانی مصوب مجلس از محل صرفه جویی یارانه ها و سهم وزارت بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده در سراسر كشور آغاز شد و در گام اول بهبود كیفیت و كاهش هزینه های مردم در بخش خدمات بستری در بیمارستان های دولتی را هدف قرار داد و به گفته مسئولان وزارت بهداشت امسال قرار است سال طلایی برای ارتقای خدمات سرپایی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha