معاون سلامت وزارت اعلام كرد: حدود10 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای آنفلوانزای A در نظر گرفته شده است.

سید حسن امامی رضوی در گفت وگو با ایسنا، گفت: دو میلیون واكسن برای مقابله با بیماری آنفلوانزای نوع A در نظر گرفته شده كه تلاش داریم زودتر از بهمن ماه جاری این واكسن‌ها به كشور وارد شود.

وی با بیان اینكه وزارت بهداشت توزیع كننده واكسن این بیماری است، تصریح كرد: زنان باردار، افرادی كه مبتلا به بیماری‌های پرخطر از جمله آسم، برونشیت، بیماری كلیوی، ایدز و هپاتیت هستند در الویت دریافت این واكسن هستند.

وی یادآور شد: هزینه این واكسن را دولت پرداخت می‌كند و به منظور مقابله با این بیماری، 10 میلیارد تومان ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

معاون سلامت وزیر بهداشت با بیان اینكه با همه‌گیری آنفلوانزای نوع A مشكوك آزمایش شده‌اند، افزود: تاكنون 33 نفر در كشور فوت كردند.

وی تصریح كرد: اوج گیری این بیماری در فصل پاییز اتفاق افتاد كه منجر به تعطیلی برخی كلاسها و حتی مدارس در كشور شد كه با تدابیر وزارت بهداشت و اموزش و پرورش موج اول این بیماری افت كرده است.

دكترامامی رضوی در خصوص واكسن آنفلوآنزای فصلی گفت: این واكسن بر اساس وضعیت سال‌های گذشته وارد كشور شد اما مردم به تصور این كه این واكسن در مهار بیماری آنفلوانزای نوع A تاثیر دارد برای تهیه آن تعجیل دارند. در صورتی كه بیماری آنفلوانزای نوع A با رعایت نكات بهداشتی خود به خود بهبود می‌یابد.

وی متذكر شد: واكسن آنفلوآنزای نوع A توسط سازمان بهداشت جهانی كاملا تایید نشده و در صورت تزریق آن رضایت فرد بیمار ضروری است.

معاون سلامت وزیر بهداشت یادآور شد: پیش بینی می‌شود موج دیگری از این بیماری با ورود حجاج به كشور شروع شود كه خانواده‌ها باید در این راستا نكات بهداشتی را رعایت و از دست دادن و بوسیدن خوداری كنند.

وی در خصوص تعرفه‌های پزشك عمومی گفت: قرار بود در استانها یك هیات 3 نفره متشكل از رئیس دانشگاه علوم پزشكی، رئیس نظام پزشكی و نماینده‌هایی از دادگستری با توجه به توان مردم و وضعیت استان قیمت تعرفه را تعیین كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha