سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

انتشارات آزادوار با همکاری انجمن جامعه ایمن کشور کتابی با عنوان حوادث گاز و آسانسور منتشر کرد. نویسندگان این کتاب مهندس مجتبی رضایی، علی آزادواری و دکتر جواد نوفرستی و این کتاب درقطع رقعی انتشار یافت.

کتاب "حوادث گاز و آسانسور" منتشر شد

سلامت نیوز:  انتشارات آزادوار با همکاری انجمن جامعه ایمن کشور کتابی با عنوان حوادث گاز و آسانسور منتشر کرد. نویسندگان این کتاب  مهندس مجتبی رضایی، علی آزادواری و دکتر جواد نوفرستی و این کتاب درقطع رقعی انتشار یافت.

به گزارش سلامت نیوز هر ساله بسیاری از هموطنانمان در اثر حوادث مرتبط با گاز (مسمومیت، حریق و انفجار) و همچنین حوادث آسانسور و پله های برقی (سقوط در چاهک و ...) متحمل خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می گردند.


این حوادث علاوه بر ضرر جانی و مالی برخی از هموطنان باعث گرفتاری عده ای دیگر از هموطنانمان تحت عناوین بازرسین گاز، آسانسور، مدیران تعمیرات و نگهداری و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با پرونده های مذکور شده است.

بدیهی  است حتی اگر قصور مهندس یا مجری لوله کشی گاز یا نگهدار و تعمیرکار آسانسور در این اتفاقات دخالت نداشته باشد بازهم مراجعات مکرر و ارائه دفاعیات وی یا وکیل قانونی آنها در جلسات دادرسی علاوه بر صرف زمان، هزینه های بسیار مالی و اجتماعی به همراه دارد. این درحالیست که بیمه ها با کسر فرانشیز که مبلغ کمی هم نخواهد بود با سنگ انداختن و بهانه های زیاد تمایلی به پرداخت مابقی آن خسارت  هم ندارند.


از سوی دیگر دخالت و درگیری حوادث مرتبط با گاز و آسانسور همانطور که می دانید و در این کتاب هم می خوانیم به دو یا سه طرف مالک (استفاده کننده)، مجری و مهندس ناظر یا بازرس ختم نمی شود بلکه گاهی طرف های زیادی ازجمله ادارات و کارخانجات، شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی نیز در یک اتفاق دخیل هستند که هزینه های زمانی و مالی (خصوصی یا بیت المال) بر دوش آن ها خواهد گذاشت.


سه دلیل فوق سبب این شد تا مجموعه ای از این حوادث و آشنایی با عوامل آن ها گردآوری گردد تا ضمن جلوگیری از وقوع آن ها، به هموطنان، همکاران شاغل در بخش گاز و آسانسور، مجریان، ادارات و مسئولین مختلف نیز کمک کند.


هرچند دلایل بسیاری از اتفاقات بر همگان واضح و مبرهن می باشد اما باز هم شاهد تکرار همان دلایل و عوامل تکراری بوده ایم از این رو بیان اتفاقات واقعی رخ داده شده شاید حس قابل لمس تری القا کند و ما را در مسئولیت یادآوری، اطلاع و انتشارِ آگاهی کمک کند.
 
 
مراکز توزیع و فروش کتاب در تهران:
·        انتشارات آزادوار:  5-44958861 و 44417158

·        انتشارات نشر کتب دانشگاهی: 66418586

·        فروشگاه کتاب سازمان نظام مهندسی: 88078342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha