سازمان تامین اجتماعی ، 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان این سازمان را از شرایط الزامی جهت دریافت كمك هزینه ازدواج است.

سلامت نیوز: سازمان تامین اجتماعی ، 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان این سازمان را از شرایط الزامی جهت دریافت كمك هزینه ازدواج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، كمك هزینه ازدواج به بیمه شدگانی كه برای نخستین بار ازدواج می كنند پرداخت می شود و میزان آن معادل یك ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.


به گزارش تامین اجتماعی ، كمك هزینه ازدواج، هدیه ای است كه از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایطی كه تشكیل خانواده جدید می دهند، پرداخت می شود. مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم كردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در 2 سال قبل از ازدواج كه بر مبنای آن از وی حق بیمه كسر شده است بر عدد 24 بدست می آید.


این گزارش افزود: همچنین بیمه شده علاوه بر ازدواج اول، باید دارای شرایط دیگری نیز برای استحقاق دریافت كمك هزینه ازدواج باشد كه می توان به دائمی بودن عقد ازدواج و ثبت آن در دفتر رسمی ازدواج اشاره كرد.


همچنین در تاریخ ثبت ازدواج، رابطه استخدامی بیمه شده با كارفرما قطع نشده باشد و بیمه شده در یكی از كارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی در حال كار باشد.
براین اساس، بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، حق بیمه 720 روز كار را به شعب تامین اجتماعی پرداخته باشد تا كمك هزینه ازدواج به وی تعلق بگیرد.


بیمه شده واجد شرایط برای دریافت كمك هزینه ازدواج باید به شعبه ای كه حق بیمه در آن پرداخت می شود، مراجعه كند و هنگام مراجعه باید اصل دفترچه درمانی بیمه شده، اصل و تصویرشناسنامه بیمه شده و همسرش و اصل و تصویر تمام صفحات عقدنامه را به همراه داشته باشد.
سازمان تامین اجتماعی اكنون 40 میلیون و 300 هزار تن از جمعیت كشور را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha