عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی انتقاد کرد و گفت: در صورت تاخیر ادامه دار تعیین تعرفه های پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود خواهد کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی انتقاد کرد و گفت: در صورت تاخیر ادامه دار تعیین تعرفه های پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، مهر، حسن تامینی لیچائی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف تعرفه‌های حوزه سلامت در کشور، افزود: اکنون به دلیل این تاخیر بسیاری از مراکز درمانی دولتی و خصوصی با چالش جدی مواجه شده و به دلیل عدم تعیین تعرفه‌های پزشکی بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: این بلاتکلیفی در مشخص شدن تعرفه‌های حوزه سلامت منجر شده در برخی از این مراکز تعرفه‌ها خودسرانه افزایش یابد و این اقدام فشار مالی به بیماران تحمیل می‌کند.

تامینی لیچائی تصریح کرد: وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه و سازمان نظام پزشکی باید هماهنگی لازم را در خصوص تعیین افزایش منطقی تعرفه‌ها داشته باشند چراکه دیرکرد در اعلام تعرفه‌های سال جدید، جامعه پزشکی را متضرر خواهد کرد این در حالی است که شنیده می شود این هماهنگی بین مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: مجلس تاکنون درگیر بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور بوده است و بدون شک در صورت تاخیر ادامه دار تعیین تعرفه های پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود پیدا خواهد کرد.

تامینی لیچائی با تاکید بر ضرورت تعیین نرخ واقعی تعرفه‌های پزشکی، یادآور شد: برخی از رشته‌های پزشکی نیاز به افزایش قیمت ندارند لذا نباید سیستم یکپارچه ای در تعیین تعرفه ها برای همه رشته های پزشکی تعیین کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: همچنین این افزایش تعرفه نیز باید به صورت منطقی اعمال شود زیرا اگر بیمه ها در پرداخت آن ناتوان باشند بدهی آنها به مراکز درمانی دوچندان شده و از سویی دیگر فشار مالی زیادی نیز بر بیماران تحمیل خواهد شد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha