رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طی سال گذشته حدود 18 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع کشور طعمه حریق شد.

سلامت نیوز: رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طی سال گذشته حدود 18 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع کشور طعمه حریق شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر خداکرم جلالی سه شنبه، 31 فروردین ماه در جمع خبرنگاران یاسوج اظهار کرد: واگذاری حفاظت از مناطق مهم و حساس کشور از نظر منابع طبیعی به مردم و جوامع محلی رویکرد ماست و این امر موثرترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین راهکار حفظ و احیای منابع طبیعی است.

وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی سال گذشته از تصرف حدود 35 هزار هکتار بدون تشکیل پرونده و در مراحل مقدماتی جلوگیری کرده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور پدیده بدی است و با اقدامات پیشگیرانه، مراقبتهای لازم و دیده بانی‌هایی که در مناطق حساس مستقر شدند باید کنترل شود.

جلالی تصریح کرد: سال گذشته یگان زمینی پیشگیری و اطفاء حریق را در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تقویت کرده‌ایم.

استقرار اطفاء حریق هوایی در 6 منطقه حساس کشور

وی ادامه داد: برای اطفاء حریق در جنگل‌ها، هواپیما و هلیکوپتر نداریم، بنابراین با ستاد کل نیروهای مسلح کشور در این زمینه قراردادی بسته‌ایم که با کمک سازمان مدیریت بحران کشور، اطفاء حریق هوایی در سال گذشته انجام شد که طی سال جاری نیز به صورت جامع‌تر در شش منطقه حساس کشور استقرار می‌یابند و به صورت قابل قبولی ناوگان هوایی اطفاء حریق در اختیار خواهیم داشت تا حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی را داشته باشیم.

جلالی اضافه کرد: طی سال جاری 2000 نیروی قرق بان برای حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی کشور جذب خواهد شد. ً

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha