مدیرعامل سازمان انتقال خون، خواستار توسعه آزمایشگاه های مرجع و تخصصی انتقال خون شد.

آزمایشگاه سرولوژی انتقال خون در منطقه بی نظیر است

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون، خواستار توسعه آزمایشگاه های مرجع و تخصصی انتقال خون شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله، آزمایشگاه سرولوژی انتقال خون را شبکه ای بی نظیر در کشور و منطقه دانست و اظهار کرد: این آزمایشگاه مرجع یکی از کارآمد ترین آزمایشگاه ها است که کارآمدی آن سبب شده که ایران به عنوان عضو کارگروه بین المللی خونهای نادر معرفی شود.

وی تاکید کرد: باید در زمینه های دیگر آزمایشگاه ها هم نگاهمان در همین جهت باشد و آزمایشگاه های تخصصی را در ارتباط با انتقال خون توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به جایگاه آزمایشگاه انعقاد سازمان انتقال خون به عنوان  آزمایشگاه مرجع کشور گفت :با وجود خدمات شایسته ای که این آزمایشگاه تاکنون ارائه کرده است، هنوز اعتقاد دارم این آزمایشگاه حرف های زیادی برای گفتن دارد و سازمان انتقال خون  باید به این اعتبار، طوری برنامه ریزی کند که رهبری آزمایشگاه های انعقادی را در منطقه و حتی جهان بدست آورد.

پورفتح اله با ذکر این نکته که تا زمانی که نگاه سازمان انتقال خون به گسترش خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی سازمان باشد، نمی تواند به فعالیت های تخصصی خود بپردازد، گفت: باید نگاه ما به آزمایشگاه های تشخیص طبی محدود به این باشد که چنانچه مریضی به بخش های تخصصی ما مراجعه می کند، دچار مشکل نشود و بتواند در کنار بهره مندی از آزمایشگاه های تخصصی و مرجع سازمان، از سایر خدمات آزمایشگاهی نیز استفاده کند و من سطح آزمایشگاه تشخیص طبی را در انتقال خون بیشتر از این نمی خواهم.

وی افزود: باید آزمایشگاه های تخصصی سازمان همچون آزمایشگاه انعقاد و HLA در سطح بین المللی مطرح باشد و همچنین در زمینه آزمایشگاه های مرتبط  با بیماریهای عفونی مانند اچ، آی، وی و هپاتیت باید حرف اول را برای گفتن داشته باشیم.

پورفتح اله با اشاره به بازدید معاون  علمی رئیس جمهوری از سازمان انتقال خون، ضرورت تکمیل زنجیره آزمایشگاهی گروه های خونی را مطرح کرده است، اظهار امیدواری کرد سازمان بتواند با افزایش توان آزمایشگاه سرولوژی، در مواجهه با هر گروه خونی، چه برای کار تشخیصی، چه آزمایشگاهی و چه تکمیل زنجیره آلو آنتی بادی، آنتی بادی آن را نیز تولید کند.

   

  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha