مطالعه جدید نشان می‌دهد؛ افرادی که سابقه یک نوع سرطان پوست را دارند برای این که احتمال برگشت این بیماری را کاهش دهند، باید از رژیم غذایی کم چربی استفاده کنند.

طبق این گزارش، یافته‌ها نشان دهنده ارتباط بین مصرف بالای چربی و افزایش خطر توسعه یک نوع از سرطان پوست به نام اسکواموس سل کارسینوما در بین افراد با سابقه سرطان پوست هستند.

به علاوه محققان اعلام کردند؛ برای محافظت از پوست در برابر نورخورشید، افراد با سابقه سرطان پوست باید مصرف چربی خود را کاهش دهند.

طبق این گزارش؛ دو نوع غیرملانومای سرطان پوست برپایه اسکواموس سل کارسینوما اکثریت زیادی از سرطان‌های پوست را شامل می‌شوند که تقریبا به راحتی درمان پذیر هستند.

بر این اساس، محققان 457 مرد و 600 زن 25 تا 75 ساله که آنها از انواع چربی‌ها، غذاهای سرخ کردنی به همراه نان و سبزیجات استفاده می‌کردند را مورد مطالعه قرار دادند.

در این مطالعه که 11 سال طول کشید، مشخص شد: 267 نفر از این افراد 664 تومور مرتبط با سلول‌های پوستی و 127 نفر دیگر از این افراد 225 تومور پوستی سلول اسکواموس را توسعه دادند.

در این خصوص محققان اعلام کردند؛ در بعضی از بیماران با سابقه سرطان پوستی، مصرف چربی روزانه احتمال برگشت سرطان را در آنها دو برابر کرد. البته باید این احتمال را با موارد دیگری مانند در معرض نورخورشید قرار گرفتن محاسبه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha