عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بلاتکلیفی تعیین تعرفه های پزشکی در سال ۹۵ انتقاد کرد و گفت: افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها تنها بیمه‌ها را بدهکار کرده و ممکن است فشار مالی نیز بر بیماران تحمیل شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بلاتکلیفی تعیین تعرفه های پزشکی در سال ۹۵ انتقاد کرد و گفت: افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها تنها بیمه‌ها را بدهکار کرده و ممکن است فشار مالی نیز بر بیماران تحمیل شود.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی سال جاری، افزود: این تاخیر منجر به سردرگمی مراکز درمانی می شود چراکه مسئولان بیمارستانی نمی دانند با چه تعرفه‌ای هزینه های درمان محاسبه می شود لذا در این شرایط ممکن است به صورت خودسرانه این افزایش تعرفه را مدنظر قرار دهند که همین امر منجر به فشار مالی بر بیماران می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، وزارت بهداشت رقم مدنظر این شورا را جهت تعیین تعرفه، نپذیرفته است چراکه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خواهان افزایش 6 تا 7 درصدی تعرفه ها بوده درحالی که وزارت بهداشت اصرار بر افزایش 15 تا 20 درصدی تعرفه ها دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه جلسه برگزار شده هیچ نتیجه ای دربر نداشت و همین اختلاف در تعیین درصد افزایش تعرفه ها منجر شده همچنان میزان افزایش تعرفه‌ها در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر شنیده می شود که یکی از دلایل تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی، نهایی شدن بودجه 95 در مجلس بود تا بر اساس رشد اعتبارات حوزه سلامت تغییر و تحولات صورت گیرد.

خضری تاکید کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه اعتبارات بیمه ای در بودجه 95 افزایش نداشته تاجایی که بیمه سلامت نیز حدود 6 الی 7 هزار میلیارد تومان نیز با کسری بودجه مواجه است لذا افزایش غیرمنطقی تعرفه ها تنها بیمه‌ها را بدهکار کرده و ممکن است فشار مالی نیز بر بیماران تحمیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعرفه‌های پزشکی از سوی شورای عالی بیمه با ریاست وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی و اعضایی از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو ناظر تعیین می‌شود که تاکنون برگزاری این جلسه برای تعیین تعرفه های پزشکی سال 95 بدون نتیجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha