عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با افزایش تخت‌های بیمارستانی تعداد نیروهای پرستاری ثابت مانده که این امر نشان‌دهنده آن است که خدمات درمانی به‌صورت استاندارد به مردم ارائه نمی‌شود.

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با افزایش تخت‌های بیمارستانی تعداد نیروهای پرستاری ثابت مانده که این امر نشان‌دهنده آن است که خدمات درمانی به‌صورت استاندارد به مردم ارائه نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس؛ احمد آریایی‌نژاد در واکنش به افزایش 300 درصدی مهاجرت پرستاران ایرانی به خارج از کشور گفت: بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی جامعه پرستاری و همچنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، موجب افزایش مهاجرت این قشر به خارج از کشور شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود و ارتقای وضعیت پرستاران تأکید کرد و افزود: اگر دولت به حرفه و شغل پرستاری نیاز دارد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و مشکلات این قشر را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در جلوگیری از مهاجرت پرستاران به خارج از کشور مؤثر خواند و افزود: اگرچه این قانون 9 سال پیش تصویب‌شده ولی همچنان دولت در اجرای آن تعلل می‌کند و عامل اجرایی نشدن آن را عدم تأمین بار مالی عنوان می‌کند؛ درحالی‌که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، خیرین سلامت و صرفه‌جویی در منابع حوزه سلامت به‌راحتی می‌توان این قانون را اجرایی کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت ادامه داد: بهتر است مجلس در باب نظارت، هر چه سریع‌تر از دولت بخواهد قانون تعرفه گذاری را تعیین تکلیف کند تا شاهد افزایش مهاجرت پرستاران و فرار مغزها به خارج از کشور نباشیم.

وی ضمن بیان اینکه بار اصلی خدمات درمان بر دوش پرستاران است، از کمبود پرستار در کشور انتقاد کرد و گفت: با افزایش تخت‌های بیمارستانی نیز نیروهای پرستاری ثابت مانده که این امر نشان‌دهنده آن است که خدمات درمانی به‌صورت استاندارد به مردم ارائه نمی‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نظام ناهماهنگ پرداخت در کشور گفت: این معضل، کاهش بهره‌وری و نارضایتی برخی کارمندان را به همراه آورده است درحالی‌که همسان‌سازی حقوق کارمندان امری ضروری و حائز اهمیت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha