معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان از زنده بودن گوزنهای زرد ایرانی در پارک ملی دز درسیلاب اخیرخبر داد.

تکذیب شایعه تلف شدن گوزنهای زرد ایرانی در پارک ملی دز درسیلاب اخیر

سلامت نیوز:معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان از زنده بودن گوزنهای زرد ایرانی در پارک ملی دز درسیلاب اخیرخبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، سید عادل مولا با رد شایعه تلف شدن گوزنهای زرد ایرانی درپارک ملی دز درفضای مجازی گفت: سیلاب اخیر خسارات زیادی به تأسیسات سایت احیاء وتکثیر گوزن زرد واردکرده است ولی تاکنون هیچ اثری از لاشه گوزن زرد ایرانی یا دیدن تلفات این گونه با ارزش مشاهده یا گزارش نشده است .


وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز قسمتهای زیادی از سایت دچار آبگرفتگی شده است، امکان دسترسی به تمام نقاط سایت امکان پذیر نمی باشد.
مولا افزود: با این اوصاف کار پایش توسط محیط بانان وکارشناسان همچنان ادامه دارد وخوشبختانه رد پای گوزنها در قسمتهایی که آب فروکش کرده است، مشاهده شده وهمچنین از سوی مردم بومی منطقه از مشاهده گوزن زرد در جنگل وبیرون از سایت احیاء وتکثیر گزارشاتی ارائه شد که خود نشانه ی از وضعیت مساعد گوزنهای منطقه است .


معاون محیط زیست طبیعی استان خوزستان با تاکید بر شایعه سازی این خبرگفت: گوزن از توانایی و قدرت شنای بالایی برخوردار است و این اداره کل آخرین اخبار واطلاعات را در کوتاه ترین زمان، از طریق رسانه های جمعی  به اطلاع مردم و دوستداران محیط زیست خواهد رساند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha