مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا پس از تكمیل یك سری مطالعات و تحقیقات جدید تاكید كرد: واكسن آنفلوآنزای فصلی هیچ تاثیری در پیشگیری و محافظت در برابر ویروس آنفلوآنزای H1N1 ندارد.

این روزها بسیاری از مردم این سوال را در ذهن دارند كه آیا واكسن استاندارد آنفلوآنزای فصلی می‌تواند انسان را در برابر ویروس H1N1 نیز محافظت كند. اما متاسفانه بر اساس پژوهشی كه اخیرا در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا صورت گرفته معلوم شد؛ این دو واكسن هیچ ارتباط حفاظتی با یكدیگر ندارند.

این پژوهش با بازبینی 356 بیماری كه از ماه مه تا ژوئن سال 2009 به آنفلوآنزای نوع آ مبتلا شده بودند، صورت گرفته است.

این نتایج عجیب نیست چون ویروس آنفلوآنزای فصلی و ویروس H1N1 آن قدر با یكدیگر متفاوت هستند كه نمی‌توان با یك واكسن از بروز هر دوی آنها پیشگیری كرد.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت تاكید كرد: وقتی وارد اجتماعات بزرگ مانند برنامه‌های ورزشی و فرهنگی می‌شوید، آنفلوآنزا را به خاطر داشته باشید.

این بیانیه سازمان، با توجه به آغاز مراسم سالانه حج و نیز برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در آفریقای جنوبی منتشر شده و از مردم خواسته شده پیش از حضور در این اجتماعات حتما تمام اصول پیشگیری بهداشتی را بكار بندند.

بر اساس آمار این سازمان، از زمان شیوع مجدد آنفلوآنزای آن در بهار امسال، تاكنون 6 هزار و 250 نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha