یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 18063

مدیر گروه بهداشت و سلامت جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: ویتامین C نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد، لذا باید مصرف مرکبات مختلف بویژه در فصل سرما افزایش یابد.

لیلا بهگزین در گفت وگو با ایسنا، تغذیه سالم را در پیشگیری از اکثر بیماریها مؤثر دانست و اظهار کرد: بهتر است مواد غذایی ارزشمند و مفید در رژیم غذایی خانواده به ویژه کودکان گنجانده شود. به عنوان مثال شیر، نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا دارد، اما مصرف آن در مبتلایان به این بیماری توصیه نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که میکروب‌ها به مدت چهار تا هشت ساعت روی سطوح باقی می‌مانند، اظهار کرد: دانش‌آموزان در مدارس در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارند، لذا باید به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

بهگزین افزود: به ویژه قبل از صرف غذا و هر نوع خوراکی باید دست‌ها به طور کامل شسته شوند، همچنین از تماس دست آلوده با چشم باید خودداری شود.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر لزوم آموزش بهداشت فردی در خانواده ها، تصریح کرد: باید دانش آموزان بیاموزند در مدرسه از وسایل شخصی استفاده کنند و فاصله یک و نیم متری را با بیماران مختلف رعایت كنند.

بهگزین با بیان این مطلب که میکروب‌ها یک روز پیش از بروز علائم بیماری در بدن فرد وجود دارند، افزود: در این مدت و پس از بروز علائم، میکروب‌ها تا هفت روز قابل انتقال به سایرین هستند، لذا ضروری است در طول این دوره از فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه خودداری شود و در صورت بهبودی نیز با صلاحدید پزشک این امر صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha