نخستین تحقیقات درمان درد ناشی از زونا به وسیله اشعه ماورای بنفش به وسیله پژوهشگران بخش پوست بیمارستان حضرت رسول (ص) ارایه شد.

دکتر میرهادی عزیز جلالی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از آنجا که بیماری زونا در سنین کهولت دردهای ناراحت کننده و مزمنی را ایجاد می کند، این بیماری را به عنوان یک بیماری دردناک پوستی شناسایی می کنند که ضایعات وزیکولی و تاول را در سطح پوست به همراه درد شدید و تیرکشنده ایجاد می کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد : بیماری های ویروسی با درمان های موجود ممکن است کاملا متوقف شده و عوارض خود را به جای بگذارند به همین دلیل راه کارهای درمانی مختلفی برای آن مانند استفاده از داروهای موثر بر سیستم عصبی، آرام بخش ها، استفاده از استریل های موضعی تزریقی و فیزیوتراپی پیشنهاد می شود.

وی اظهار داشت : به همین منظور در مرکز پوست بیمارستان حضرت رسول (ص) جهت پیشگیری از دردهای زونا تحقیقات اولیه انجام شد و این تحقیق با استفاده از اشعه ماورا بنفش و خواص ضد التهابی آن بر روی پدیده های التهابی مولد بیماری زونا صورت گرفت.

این یافته‌های جدید در مجله فتوبیولوژی و فتودرماتولوژی انگلستان به چاپ رسید و به عنوان اولین بررسی در این زمینه مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امید است در آینده با بررسی های بیشتر و اقدامات پژوهشی این نتایج تکمیل و جهت درمان بیماران مبتلا و آسیب دیده از این بیماری به کار رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha