یك جراح و متخصص كانادایی در یك تكنیك جدید جراحی از چسب برای كمك به بهبودی پس از عمل جراحی قلب باز استفاده كرد.

این جراح و دانشمند دانشگاه كالگاری خاطرنشان كرد: تكنیك جدید جراحی با استفاده از چسب برای ترمیم استخوانهای ناحیه قفسه سینه كه در طول جراحی قلب باز گرایش به شكستگی دارند، سرعت زمان بهبودی را در بیمار بالا می‌برد و به میزان قابل توجهی از درد بیماری می‌كاهد.

دكتر پاول فداك، جراح قلب مركز پزشكی فوت هیلز در كالگاری تصریح كرد: روش استاندارد برای دوخت و دوز و بستن مجدد قفسه سینه پس از جراحی قلب باز هم اكنون استفاده از سیم‌های بخیه است. اما این روش چندین هفته طول می‌كشد تا بهبود پیدا كند و برای تحمل درد زیادی كه دارد بیمار ناچار به مصرف دارو می‌شود. اما ما اكنون می‌توانیم با استفاده از این تكنیك جدید سرعت ترمیم استخوانهای قفسه سینه را از چند هفته به چند ساعت تقلیل دهیم.

در این روش از چسب خاصی موسوم به «كریپتونیت» استفاده می‌شود كه تولید پزشكان شركت گروه تحقیقات كانكتی كات است. در این پژوهش كه روی 20 بیمار آزمایش شد، بیماران با استفاده از چسب توانستند ظرف چند روز پس از جراحی به جای چند ماه فعالیت كامل بدنی خود را انجام دهند. دكتر فراك هم اكنون مشغول آموزش جراحان در سایر بیمارستانهای كانادا و اروپا برای استفاده از این روش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha