متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه برخی مطالعات نشان داده‌ که ابتلا به سیاتیک می‌تواند ارثی باشد، گفت: احتمال شیوع سیاتیک در افراد بلند قد بیشتر است.

سلامت نیوز:متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه برخی مطالعات نشان داده‌ که ابتلا به سیاتیک می‌تواند ارثی باشد، گفت: احتمال شیوع سیاتیک در افراد بلند قد بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رامین کردی  در رابطه با موضوع کمردرد اظهار داشت: علت اغلب کمردردها اختلال جدی و یا یک بیماری مهم نیست بلکه مشکلات ساده در عضلات و مفاصل کمر است. بیماری‌هایی همچون شکستگی‌ها و تب مالت، روماتیسم و سرطان نیز می‌تواند بر روی کمر اثر بگذارد اما تعداد بسیاری کمی از این کمردردها را شامل می‌شود.

وی در مورد اینکه از کجا معلوم شود که علت کمردرد یک بیماری جدی همچون سرطان است، افزود: پزشک با معاینه بیمار، پرسش و سؤالات ساده همچنین اگر لازم باشد عکس و آزمایش می‌تواند بفهمد علت درد در کمر ناشی از مشکلات جدی یا غیر جدی است.

متخصص پزشکی ورزشی عنوان کرد: اگر پزشکتان در رابطه با منشأ خطرناک کمردرد به مسئله‌ای دست نیافت لازم نیست دیگر نگران این مسئله باشید چراکه در این غیر صورت درمان کمردرد سخت می‌شود در واقع نگرانی درد را فزونی می‌بخشد.

کردی ادامه داد: کمردردی که تازه شروع شده معمولاً طی چند روز تا چند هفته بهبود می‌یابد از هر 10 نفری که مبتلا به کمردرد می‌شوند 9 نفر بدون درمان طی کمتر از یک ماه خوب می‌شوند. البته پزشک در این مدت می‌تواند با تجویز دارو از میزان درد بکاهد.

متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد:برخی مطالعات نشان داده‌اند که سیاتیک ممکن است ارثی باشد به این معنی که سیاتیک در بعضی از خانواده‌ها بیشتر است. اما  این به این معنی نیست که اگر پدر یا مادر شما مبتلا به سیاتیک هستند، حتماً مبتلا می‌شوید، بلکه به این معنی است که احتمالاً در خطر بیشترهستید.

وی افزود: افرادی که در خانواده سابقه ابتلا به سیاتیک دارند، باید مراقب باشند و از کارهایی که احتمال سیاتیک را بیشتر می‌کند مثل سیگار کشیدن دوری کنند همچنین کارهایی که از سیاتیک پیشگیری می‌کند مانند ورزش‌های خاص برای عضلات کمر را انجام دهند.

کردی گفت: برخی از مطالعات نشان می‌دهد که احتمالاً شیوع سیاتیک در افراد بلند قد بیشتر است. پس این افراد هم باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

متخصص پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: کمردرد در شغل‌هایی که به لحاظ بدنی سنگین بوده و نیز شغل‌هایی که فعالیت بدنی در آن کم است و طی آن فرد باید به مدت طولانی بنشیند یا بایستد بیشتر است. همچنین کمردرد در افرادی که به شغلشان علاقه ندارند و یا در طی کار درگیری عصبی دارند بیشتر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha