یک متخصص گوش، حلق و بینی، با بیان اینکه احتمال ابتلای افراد دیابتیک به عفونت گوش داخلی بیش از سایر افراد است، گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود علاوه بر کنترل قند خون برای بررسی سلامت گوش خود به پزشک مراجعه کنند.

احتمال بروز «عفونت گوش» در افراد دیابتیک بیشتر است

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی، با بیان اینکه احتمال ابتلای افراد دیابتیک به عفونت گوش داخلی بیش از سایر افراد است، گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود علاوه بر کنترل قند خون برای بررسی سلامت گوش خود به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا دکتر بابک ساعدی  با توجه به آغاز هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) با شعار مبارزه با دیابت درباره تاثیر بیماری دیابت و کنترل نکردن قند خون روی سلامت گوش،افزود: بالا بودن قند خون و کنترل نکردن قند خون به تمام ارگان‌های بدن از جمله گوش آسیب می‌رساند. مشکلات بالا بودن قند خون اگر گوش داخلی را درگیر کند می‌تواند موجب کاهش شنوایی ناشی از سالمندی با شدت و قدرت در افراد دیابتیک شود.

وی افزود: افراد دیابتیک بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌های ناشی از ضربه و عفونت گوش داخلی قرار می‌گیرند. در بین عفونت‌هایی که گوش را درگیر می‌کند عفونت خطرناکی به نام عفونت گوش خارجی بدخیم است که بسیار خطرناک بوده و موجب درد، احساس ترشح در گوش، برزو مشکل در باز کردن دهان و غذا خوردن می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی، تصریح کرد:تشخیص این عفونت با معاینه گوش داخلی امکانپذیر است.درصورت بی توجهی به درمان این عفونت باعث درگیری قاعده جمجمه و استخوان اطراف گوش می‌شود.

ساعدی یادآور شد: پیشرفت این عفونت موجب فلج صورت نیز می‌شود که این مساله با «فلج بل» متفاوت است و تنها راه درمان آن تمیز کردن مرتب گوش توسط پزشک به کمک میکروسکوپ است که بیمار باید طی آن داروهای آنتی بیوتیکی به مدت طولانی مصرف کند.

این فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت، در پایان خاطرنشان کرد: فلج خوش خیم صورت یا فلج بل که یک بیماری ویروسی و خود محدود شونده است در افراد دیابتیک با شدت و دفعات بیشتری رخ می‌دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha