دومین سمینار بین المللی « محیط زیست، دین و فرهنگ» از شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان 9 مذهب از 15 كشور جهان در تهران گشایش می یابد.

حضور نمایندگان 9 مذهب در سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ

سلامت نیوز: دومین سمینار « محیط زیست، دین و فرهنگ» با همكاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برنامه سازمان ملل متحد (یونپ) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسكو) تدارك یافته است.
 به گزارش سلامتپ نیوز از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست،این سه سازمان با برگزاری مشترك این سمینار تلاش دارند تا این پیام را به جهانیان برسانند كه گفت و گو بنیان هر نوع درك مشترك در میان نسل بشر، جوامع، فرهنگ ها و ادیان است.
این سمینار با هدف تقویت صلح و آزادی بیشتر در جهان و همچنین در راستای سیاست های كلی محیط زیست نظام ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود. 
سخنرانان و مهمانان خارجی این سمینار بین المللی از 15 كشور جهان هستند كه به لحاظ توزیع جغرافیایی تمامی قاره ها را در بر می گیرند. 
همچنین طی این سمینار دو روزه شركت كنندگان از 9 مذهب مسیحی، كاتولیك، سنی، شیعه، جین، هندو، زرتشتی، كلیمی و بودا در پنج پانل تخصصی به سخنرانی و بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
به واسطه چارچوب گسترده و ارتباطات بین المللی، این سیمنار تلاش می كند تا علاوه بر فراهم كردن زمینه ارائه برترین گفتمان ها و تبادل آرا میان نمایندگان و متخصصان فرهنگ ها و ادیان مختلف، یك درك فلسفی درباره اینكه چگونه دین و فرهنگ می توانند به حفظ و نگهداری و بهبود محیط زیست كمك كنند، به دست آید.
انتظار می رود درك مشترك و ارزیابی مسائل و ابعاد ارتباط بین محیط زیست، دین و فرهنگ، تشویق كشورها به مشاركت در تلاش های مشترك برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سطوح دولتی، منطقه ای و جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، انتقال عقاید عموم مردم برای اقدامی جامع برای حفظ رفاه انسان و محیط زیست، افزایش درك و آگاهی جوامع دینی شركت كننده در نشست از چالش های پایداری محیط زیست و تقویت انگیزه و اراده جوامع دینی به منظور ارائه راهكارهایی عقلایی و فطری برای رفع بحران های محیط زیستی از جمله دستاوردهای این سمینار باشد.
چار چوب این سمینار دگرگون سازی دنیای ما دستوركار 2030 برای توسعه پایدار است كه در نشست اخیر سازمان ملل در نیویورك (15 سپتامبر) به عنوان برنامه عمل مردم، سیاره و سعادت تایید شده است.
این سمینار از فواید گرانبهای ترسیم چشم اندازها، نگرش ها، جمع بندی ها و تصمیمات نشست های مختلف سازمان ملل در سپتامبر 2015، دستوركار 2030؛ UNSD- ریو 20- آینده ای كه ما می خواهیم چارچوب سازمان ملل برای مقابله با تغییر اقلیم-UNFCC-COP21 ؛ سمپوزیوم تغییر اقلیم جهان اسلام در اگوست 2015؛ نشست بریستول سازمان ملل در سال 2015 با نام ایمان به آینده بیانیه های اخیر نهادهای مذهبی مانند نامه لائوداتوسی، (پاپ) فرانسیس در زمینه مراقبت از خانه مشترك ما؛ بیانیه تغییر اقلیم بودا به رهبران جهان؛ به علاوه تصمیمات UNEP از جمله تصمیمات محیط زیستی سازمان ملل متحد و یونسكو در ژوئن 2014 تاكنون بهره خواهد برد.
مراسم افتتاحیه این سمینار صبح فردا (شنبه) با حضور مقامات عالی كشوری و شخصیت های دینی و فرهنگی داخلی و 15 كشور خارجی در پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha