رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از زمانی که موضوعاتی اجتماعی در کشور مورد بحث قرار گرفت، دستگاه های اجرایی تمایل چندانی نسبت به ورود به این مسائل نشان ندادند.

سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از زمانی که موضوعاتی اجتماعی در کشور مورد بحث قرار گرفت، دستگاه های اجرایی تمایل چندانی نسبت به ورود به این مسائل نشان ندادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فاطمه دانشور  تصریح کرد: متاسفانه یک زمان آسیب های اجتماعی به عنوان یک تابو در کشور مطرح بود و هیچ ارگانی به خود اجازه نمی داد که به این موضوعات ورود پیدا کند.

وی افزود: آن زمان احساس می شد که اگر در رابطه با آسیب ها بحث شده و در این خصوص بررسی صورت گیرد، وضعیت جامعه بد تر خواهد شد و به همین خاطر مسئولان کشور بسیار دیر به این موضوعات ورود پیدا کردند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته شده به منظور ساماندهی معتادان و کارتن خواب ها خاطرنشان کرد: در برنامه اخیری که شهرداری تهران پایه گذار آن بود، دستگاه های اجرایی به درستی به وظایف خود عمل نکردند و هنوز هم آنطور که باید شاهد حضور موثر و تاثیر گذار نیروهای نهادهایی همانند سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در پای کار نیستیم.

دانشور با تاکید بر لزوم افزایش برنامه ریزی ها برای بهبود وضعیت زنان کارتن خواب و معتاد اظهارکرد: زنان باید در اولویت برنامه ها قرار گیرند زیرا آسیب هایی که در پی اعتیاد یک زن ایجاد می شود به مراتب بیشتر از آسیبی است که در پی اعتیاد یک مرد به وجود می آید.

وی خواستار تکمیل هر چه سریع تر مراکز بهاران در مناطق مختلف شهر تهران شد و گفت: شهرداری از برنامه خود برای ساخت مراکز بهاران عقب است و انتظار ما این است که هر چه سریع تر در تمام مناطق شهر تهران یک مرکز بهاران فعالیت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha