شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 180746

مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده احتمال بروز پولیپ روده را 56 درصد افزایش می دهد. پولیپ مهمترین عامل بروز سرطان روده بزرگ است.

سلامت نیوز:  مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده احتمال بروز پولیپ روده را 56 درصد افزایش می دهد. پولیپ مهمترین عامل بروز سرطان روده بزرگ است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای كوچك به نام پولیپ های آدنوماتوز است كه در دیواره داخلی روده بزرگ تشكیل می شوند. ممكن است این پولیپ ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول های سرطانی می توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند. مطالعات نشان می دهد مصرف غذاهای التهابی مانند گوشت قرمز و انواع گوشت های فرآوری شده، احتمال بروز پولیپ را به میزان 56 درصد افزایش می دهد.


علاوه بر مصرف گوشت قرمز، جهش ژنتیكی، سن، اضافه وزن، استعمال دخانیات، كم تحركی، مصرف الكل، غذاهای پرچرب و پركالری و ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، اختلال هورمون رشد (آكرومگالی) و بیماری كرون، از مهمترین دلایل سرطان روده هستند.


به گزارش ساینس، محققان پیشنهاد می كنند كه پروتئین های گیاهی و گوشت سفید و ماهی جایگزین گوشت قرمز شود.
سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است. بر اساس گزارش مركز كنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال 2011 میلادی 51 هزار و 783 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در آمریكا از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha