معاون اداره کل سلامت شهرداری در نشست علمی تخصصی که به مناسبت روز جهانی دیابت توسط اداره سلامت شهرداری منطقه 9 برگزار شد بر نقش مشارکت مردمی و نقش شهرداری در پیشگیری از بیماری دیابت تاکید کرد.

رضا قهرمانی معاون اداره کل سلامت شهرداری با بیان این که در جهان بیش از 280 میلیون نفر دچار بیماری دیابت هستند گفت: متوسط مبتلایان در ایران بیش از هشت درصد است که این رقم در تهران به 13 درصد است. به عبارتی در تهران بین 800 تا یک میلیون نفر دچار بیماری دیابت هستند.

قهرمانی مشکل جدی شهروندان در زمینه بیماری دیابت را عدم آگاهی از وجود بیماری خود دانست وعنوان کرد: در جهان نزدیک به 50 درصد افراد از بیماری خود آگاه نیستند که این رقم در ایران به خصوص در تهران به دلیل افزایش آگاهی عمومی به 40 درصد کاهش یافته است.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به سرعت بالای شیوع این بیماری، اقدام به موقع و مناسب جهت پیشگیری را مهم و ضروری دانست و افزود: از نکات بسیار مهم و اساسی در پیشگیری از دیابت ارائه آموزشهای لازم به شهروندان در خصوص تغییر در سبک زندگی نظیر تغذیه، تحرک بدنی و پرهیز از رفتارهایی است که به بروز این بیماری کمک می کند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره های روان شناسی، تغذیه، نحوه کنترل بیماری و زمینه مشارکت افراد مبتلا به عنوان گروههای آموزشی همسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شهرداری با توجه به این موضوع در سطوح خانه های سلامت بسته های آموزشی جهت پیشگیری از این بیماری به شهروندان ارائه کرده است.

قهرمانی با توجه به تکمیل شبکه سلامت شهر و استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های محلی رویکرد تشکیل و سازماندهی کانونهای تخصصی محلی را از دیگر رویکردهای شهرداری در این زمینه بیان کرد و گفت: این کانونها می توانند از متخصصین حوزه سلامت و یا مبتلایان به این بیماری در محله تشکیل شده باشند که با توجه به ظرفیتهای محلی برنامه ریزی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha