شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 180786

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: متأسفانه در چند سال اخیر سطح آب تالاب‌های شهرستان پلدختر به علت زهکشی و خشکسالی پایین آمده و به مقدار ناچیزی رسیده بودند و اکوسیستم منطقه به خطر افتاده بود.

سلامت نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: متأسفانه در چند سال اخیر سطح آب تالاب‌های شهرستان پلدختر به علت زهکشی و خشکسالی پایین آمده و به مقدار ناچیزی رسیده بودند و اکوسیستم منطقه به خطر افتاده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر، منطقه لرستان، بیان کرد: خوشبختانه در بارش‌های اخیر علیرغم خساراتی که سیل به بار آمد، شاهد بالا آمدن سطح آب تالاب‌های پلدختر بودیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه در چند سال اخیر سطح آب تالاب‌های شهرستان پلدختر به علت زهکشی و خشکسالی پایین آمده و به مقدار ناچیزی رسیده بودند و اکوسیستم منطقه به خطر افتاده بود.

محمدی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر با بارش‌های خوبی که شاهد آن بودیم سطح آب این تالاب‌ها حدود یک تا دو متر بالا آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر خاطرنشان کرد: همچنین تالاب گوری بلمک که به علت زهکشی‌ها وضعیت خوبی نداشت، در حال حاضر حدود 350 هکتار آن آبگیری شده است.

به گفته وی، با توجه به آبگیری دوباره این تالاب شاهد حضور پرنده‌های آبزی بومی در منطقه از جمله، کشیم، چنگر، اگرت، چوب پا و... هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha